Jag har två katter en hona och en hane.Båda kastrerade/opererade. Är det utekatter eller innekatter? Till innekatter ska man ha kattgräs som rensar upp och hjälper matsmältningen. Har de inte tillgång till gräs kan jag tänka mig att de kan vräka i sig mat eller något annat för att uppnå en liknande funktion. Och eftersom maten inte rensar upp så testar de att spy upp maten istället för att se om det rensar istället... BRA ide. Vi har skaffat två kattungar och blev rekommenderade att hålla oss till antingen torrfoder eller blötmat. Jag kör med en skål torrfoder framme hela tiden, blötmat serveras en gång om dagen, även om Rasmus Houdini anser annat.... Får inte ha blommorna ifred. ! Fråga om kattproblem här! <b>Får inte ha blommorna ifred. !</b>Kan en Katt ha bulemi ?
Dom stryker kring mig två tre ggr om dagen och jag vet att dom vill ha mat.
Jag kör omväxlande med Pussy och torrfoder.
Som ett brev på posten vräker honan i sig torrfoder,Pussy och sedan
efter ett tag spyr hon på mina mattor. Börjar bli djä... trött på hennes beteende.
Obs hon är är pigg och kry annars. Vad göra ?Sv: Kan en Katt ha bulemi ?
Sv:Kan en Katt ha bulemi ?
Skall jag testa direkt. Obs jag vet att hon inte har mask. Innekatt.
Stämmer när du säger det ! Ät Gräs !
Borde jag kommit på själv.Kommer hålla tråden öppen nån månad, hur gick dert sedan ?Sv: Kan en Katt ha bulemi ?
Torrfoder är möjligen lite dyrare, men vi kör på det ändå. Luktar inte så värst mycket, håller sig bra länge, och kissarna gillar det skarpt.Sv: Kan en Katt ha bulemi ?
Kattgräs är ju bra om de har, så rensar de + att du får ha blommorna ifred.
//Anna-Karin och Rasmus Hodini,
både på rymmen?! och utbrytarkungSv:Kan en Katt ha bulemi ?
Dom äter varje "torrblad" dom hittar. Dom saknaknar nått ?
Det blir "gräs" till katten ! ;-)Sv: Kan en Katt ha bulemi ?
http://www.katt.nu/susanne/spalten/susanne.htmSv: Kan en Katt ha bulemi ?
*ler* Känner igen det där, allt som inte redan ligger på golvet ska ner på golvet.
Blommor som är ivägen flyttar man helt sonika på, vem sade att katter är smidiga?
Rasmus är bra på att inte äta blommorna, han anser nog mer att de är ivägen när han ska bråka med grannkatten genom fönstret.
Förresten för att byta samtalsämne, vi kör väl krysset på lördag?
Jag kommer med nya friska tag om inget oförutsätt händer.
Dör en till arbetskamrat då blir det antingen jag eller chefen....
//Anna-Karin