Tror bestämt att det skulle bli en väldigt ofruksam tråd om du är med. Platon sade en gång: Den okunnige accepterar inga argument. På tal om stavning, tror det stavas Nietze. Hehe, din uppställning tyder mer på att du diggar Hegel. ..Jag tror i alla fall på Sune Hjort...Sv: Jag älskar Nitche !
...och det verkar vara sant ännu i denna dag.
/RickardSv: Jag älskar Nitche !
och
Hur man effektivt tar död på en konversation :)
<b>Tror bestämt att det skulle bli en väldigt ofruksam tråd om du är med. Platon sade en gång: Den okunnige accepterar inga argument.
...och det verkar vara sant ännu i denna dag.
</b>
/AnnSv: Jag älskar Nitche !
Du vet hans lilla uppställning med tes antites och syntes.
Men den diskutionen vill jag inte ge mig in i.
Hegels lärjunge som studerat under honom i en massa år fattade inte han heller.
Ehh= Dahi?
Vad är det du älskar med Nietzsche?
Kanske hans stora mustach?
MVH
NiklasSv:Jag älskar Nitche !
Filosof eller inte men... Nog tror jag på teorin om att "någon" satte oss på jorden o ville se hur bra vi fortplantade oss.. Som Sune sade på en av sina föreläsningar..."det står i bibeln hur GUDARNA" tyckte det var gott.."..vad var det dom tyckte var så gott.. jo.. alla dessa människor dom satt på jorden. Som fortplantade sig o.s.v. ska vi förneka bibeln eller ?? jag e helt me på det men då vill jag oxå ha svar på vad man menar när man i bibeln skriver att "GUDARNA.." det tycks ju vara fler än en.. D.V.S....den moderna bibeln kanske skulle revideras så att ALLA kan läsa och förstå och tro på den.
Inte kristen men tror på Sune Hjort..
/Juha