Kvalificerat skitsnack ! Har du tänkt igenom det där ordentligt? Jag tittar folk ofta i ögonen, exempelvis för att försäkra mig om att personen hört det jag sagt eller förstår det jag säger. Ett annat typiskt tillfälle är när man pratar med en person och är intresserad - en flackande blick på en intervju te.x, då har du garanterat ingen chans. Håller med dig Pelle. Det är nog en av anledningarna till att aspergare kan ha svårt att få jobb. De har ofta problem med att se folk i ögonen; antingen kollar de på annat, eller så stirrar de. Tyvärr är idag social kompetens lika om inte viktigare än själva kunskapen. Håller med Sven, tittar nån mig i ögonen så känner jag mig hotad, eller i några enstaka fall, älskad. Men aldrig att en person är intresserad av det jag säger. Sen är det lättare att lyssna om man tittar på munnen.Se mig i ögonen !
Enl gängse bedömning i vårt sammhälle är !!!
om man inte ser någon i ögonen så är det nått fel man är falsk.
Inte alls !
Det finns bara två tillfälle då man ser varandra i ögonen. Krig eller Kärlek
Mamman säger till sitt barn "titta mig i ögonen",det gör hon för att ta befälet !
När du lyssnar på en politisk aggitator , vänd bort blicken, lyssna på vad han/hon säger !
Budskapet är Titta inte Folk i ögonen om du inte vill ha Krig eller Kärlek.
Det är oförskämt att försöka fånga någons blick om det inte gäller något av ovan !
Kolla med din Hund eller Katt därhemma . Dom Vet !Sv: Se mig i ögonen !
Sv:Se mig i ögonen !
Om man har ögonkontakt så verkar man ju i alla
fall intresserad.
Och det där med hundar och katter, jag har aldrig
haft några problem med att se dem i ögonen. Och
du är inte den första som säger att man inte ska
titta dem i ögonen. Men vem vet, jag kanske inte
ser så farlig ut ;)Sv:Se mig i ögonen !
Därför, ni som anställer, tolka inte nödvändigtvis en undvikande blick som att personen inte är intresserad av jobbet (som programmerare). Han (eller hon) kan vara väldigt intresserad och dessutom väldigt duktig.Sv: Se mig i ögonen !
Sv: Se mig i ögonen !