Min sista tråd i detta forum. Jag förstår dig Bertil jag har också tröttnat lite på att hjälpa till. Vad förbannad jag blir när jag läser att folk säger adjö till denna sajt på grund av att folk inte kan uppföra sig. Det är ju trist om du tänker lämna forumet Bertil. Mitt förslag är att lägga till en ignoreringsfunktion. Lägger man till någon i ignoreringslistan så slipper man se den personens inlägg. Enkelt och bra. Och jag förstår inte denna lipighet som överlag finns. Om jag har missuppfattat något, kommit med ett dumt förslag, etc., och någon snäser åt mig - va fan då då? Info: Har raderat ett konto som någon satt upp som dublett, därav har trådar försvunnit i detta inlägg. Hehe, det borde väl vara tvärtom... "inlägg försvunnit i denna tråd". Håller med dig Niklas och hänvisar till mitt inlägg i den andra tjafstråden i samma ämne. "Sitta och vara arg för att folk inte svarar på ens inlägg...? "Bye bye Pelle bye bye.
Jag har under senaste året känt mig mer eller mindre ignorerad och jag har blivit kallat arrogant och otrevlig. Som man bemöter kan man bli bemött, gäller åt alla håll.
JAg har ALLTID haft inställningen i detta forum att jag hjälper så gott jag kan.
Det vill säga, om jag har haft TID, ibland har man inte tid och då går det inte men jag säger ALDRIG till folk att:
"JAg svarar om JAG vill, va glad för det"
Tonen i detta forum är arrogant, jag pallar inte med det längre, ingen idé att hjälpa nån om man blir sågad vid fotknölarna (för att citera nån i forumet) det är heller ingen idé att ställa en fråga svårare än hur man raderar innehållet i en textbox för då "kan man inte", vart är dom så kallade duktiga personerna?
Varför känns det som om jag har en hel drös påbörjade frågor som folk sedan tröttnar på att hjälpa till målet?? Mitt i en tråd dör den bara...
Sen undrar jag hur det kommer sig att vissa trådar inte kommer igång??
Sen om jag går in och ger ett mer eller mindre felaktigt svar eller spånar lite så händer det saker minsann, men som pekpinne mot MITT svar, "Nej serru, du har FEL, det ska jag tala om för dig att så HÄR är det" MEN SÄG DET INNAN DÅ TILL TRÅDSTARTAREN.... och kom nu inte och påstå att ni inte varit inne i forumet, har ju sett andra trådar som skrivklådan, där det verkar MYCKET roligare att medverka i...
Nej, jag är MEGALESS och har under senaste året inte behövt pellesoft för jag har fått alla mina svar på google, mycket trevligare ställe.
´
Jag hade enorm hjälp från pellesoft men det var för måååånga år sedan, då va det inte så här.
Trist.
Pelle, lycka till och hoppas du styr upp forumet, det innehåller ju en hel massa info, väldigt bra men som sagt, det är ingen ide´ att fråga saker själv.
Tack för mig!
/BSv: Bye bye Pelle bye bye.
När man kommer med ideer för att få trådstartaren att komma vidare så kommer besserwissarna och opponerar sig för att man uttrycker sig lite klumpigt genom att bland annat använda något felaktiga termer (inte helt felaktiga utan ganska nära de riktiga men inte 100% korrekt) plus att de klankar ner på lösningen. Fast jag sagt själv att det inte är en helt bra lösning i vissa lägen utan att jag kommer med en lösning som kan hjälpa dem på spåren att tänka ut något bättre. Även då jag kommer med bra lösningar, effektiva, enkla...så kommer besserwissarna och klankar på betydelselösa saker...Så jag hjälper inte till så mycket längre fastän jag vet svaret för jag orkar inte med påhopp. När det dröjer innan någon svarar på en tråd så brukar jag oftast försöka hjälpa till och då helt plötsligt dyker besserwissarna upp av någon outgrundlig anledning...
Jag tycker också att tonen på detta forumet har blivit ganska tråkigt!!!Sv: Bye bye Pelle bye bye.
Jag tycker att man ska bli utslängd härifrån utan varning direkt när man beter sig på det sättet. jag har själv råkat ut för dessa konstiga människor men har ignorerat dom. Fattar inte dessa personer att det som regel finns mer än 1 sätt att lösa ett problem på.
Bara för att man tror att man är osynlig på nätet så kan man bete sig som en idiot. Dock är det inte så, svensk lag gäller även här om man beter sig.
Jag hoppas Pelle är tuff mot dessa personer, antingen slänger ut dem eller hotar med poilisanmälan.
Jag tänker iallafall vara kvar här trots alla mindre intelligenta individer.Sv: Bye bye Pelle bye bye.
I allas vår vardag finns det blåbär som trampar oss på tårna vid olika situationer men det är alltid vi själva som bestämmer vad vi anser vara bäst att göra när det händer. Det finns ingen som fäller en tår om man ger vika och låter sig besegras av påhopp från någon annan eller annat.
Skit i de som anser sig vara förmer än andra och fortsätt dra nytta av Pellesoft på det sätt du finner vara av nytta och nöje. Det finns många med dig som tycker som du så dra nytta av alla dem istället för att underlägga dig den minoritet som skriker mest.
Hoppas du stannar kvar!
PeterSv: Bye bye Pelle bye bye.
ThomasSv:Bye bye Pelle bye bye.
Antingen får jag konfrontera eller så får jag ducka. Inte går väl jag och börjar klaga för alla andra att "måns kallade mig fläskapa i en tråd om registerallokering"?
Det här är ett forum på internet för höge farao. Reagerar ni så på det så tror jag inte att jag skulle vilja träffa er i verkligheten...
Det finns en liten klick av människor som är väldigt hårda och otrevliga mot sådana som kan mindre. Sen finns det en liten klick av människor som är väldigt lättstötta.
När de hårda är hårda mot vanligt folk så struntar man i det, står för sin sak, eller tar till sig den konstruktiva kritiken. Det är det ingen som reagerar på.
När de "vanliga" ger kommentarer till de som är lättstötta så tycker de att man är otrevlig eller besserwisser.
När de hårda är hårda mot de lättstötta så blir det ramaskri och femåringsfasoner.
Varför är det ideligen samma personer som tycker att alla varit så elaka mot just dem?
Trådskaparen har vid ett flertal tillfällen överreagerat, och det är bara vad jag har sett, eftersom jag inte tycks befinna mig i samma delforum som denne. Sitta och vara arg för att folk inte svarar på ens inlägg...? Det är naturligtvis upp till var och en, något annat är ju löjligt... Sv: Bye bye Pelle bye bye.
Sv:Bye bye Pelle bye bye.
Sv: Bye bye Pelle bye bye.
Sv:Bye bye Pelle bye bye.
Jag frågade bara varför ingen ens bemödat sig att UNDRA över mitt problem på flera dagar när det i övrigt råder aktivitet....
MEN FÖRLÅT DÅ SÅ JÄVLA MYCKET!
Ska hålla tvärkäft framöver.
Var så god, ingen orsak.
Bara en sak till innan ja kniper: Det må vara samma personer som gnäller, men dessa får oftast samma personer med sig som "medhåll", kan det bero på att JAG tex är en person som inte köper vad som helst? och jag STÅR för det o säger det....
Andra kanske inte säger nått men tycker lika...
Lättstött är jag inte, men jag klarar inte av när attityder är respektlösa och nonchalanta.
Men det respekteras väl inte...
men fint, ödmjukhet saknas, kör på ni med samma stil, jag kommer skita i det iaf framöver för nu vet jag; det blir ingen skillnad.
/B