"Jag biter mig många gånger i tungan för att inte skriva vad jag egentligen tycker och tänker, just för att vara neutral och inte låta mig dras med i dessa enligt mig mycket larviga diskussionerna", men just i kväll tänkte jag ta ut svängarna lite. Har stått och grävt 7x2 meter rabatt 50 cm djupt där det bara fanns sprängsten och sen fyllt på med 7 kubik jord så nu är jag trött och tappat bettet i tungan... Nu känner jag att jag inte har så mycket att säga, men bra skrivet var det i alla fall. Jag håller med, det finns "värre" problem än pellesoft (nu tycker jag iofs. inte att pellesoft är något problem) som man borde klaga mer på :/ Hej, PelleMin syn på de senaste trådarna i skrivklådan
Det är många som verkar ha stora behov av att lufta av sina kommentarer. Som jag ser min roll är jag inte någon polis som kontrollerar vad alla skriver, och så fort någon tar ton då skicka ett mail eller en varning - det skulle vara absurt. Inte heller hälsosamt för klimatet. Av 17000 kan inte alla tycka lika, ej heller vara lika - det finns alla sorters människor med olika behov, humör och ibland problem.
Ni är inte ensamma, jag har också problem, min son mobbas i skolan och han mår jättedåligt, bara 8 år. så rent ut sagt - jag skiter i era larviga problem som ni drar igång mellan personer som aldrig sett varandra, talats vid i telefon utan bara tjafsar för att det är kul och provocerande. Det finns viktigare saker i livet för mig och det är mina närmaste. Skulle jag vara er, ställ er i skamvrån och tänk om istället hur ert liv skall berikas på bästa sätt, inte fasiken kan det vara att tjura, retas och bråka som ger mest tillfredsställelse.
När jag ändå skriver problem, vet ni vad den vanligaste folk säger som kommer in på akuten är på södersjukhuset? Det är unga som är helt slut mentalt och orkar inte med någonting, det är så otroligt tragiskt att man kan grina. Jag har mycket empati i mig, och bryr mig om alla - men jag har insett att jag inte kan stödja 17000 - här måste vi hjälpas åt.
Det jag kan tycka är att ni har faktiskt er själva att skylla. Det är ni som sätter gränserna och det är ni som är irriterade eller missnöjda. Men sjutton, gör något åt det då! Varför är det jag som skall göra allting, jag är inte er pappa! Räcker det inte med att jag byggt en community som nu ökat hela tiden till över 17000 medlemmar, egentligen är det faktiskt över 21000 om man skall vara krass. Det är nästan 50% av alla utvecklare inom microsofts programvaror i Sverige. Med över 1 miljoner besök förra året så tror jag att denna tjänst ger ganska mycket för många.
Att folk kommer och går är inget konstigt alls. Studerande bl.a. är här under studietiden men efteråt kanske dom jobbar med nåt helt annat. Andra är nyfikna, vill testa fast dom jobbar med annat osv. Att vara en heltäckande supersite kan jag inte erbjuda er med egna händer - jag har också ett jobb, familj, hus, massa måsten och fritidsintressen för att kunna leva ett drägligt liv.
Som jag ser det har jag gett er min själ i att bygga upp förutsättningarna att ni själva skall kunna lära er, förmedla och sporras samt hjälpa varandra. Om inte ni själva tycker det är intressant, då finns inte heller någon möjlighet att övertala er detta. Vad jag menar är att om nivån är för låg, varför inte ta och höj den själv? Önska egna forum där "proffsfrågor" diskuteras osv.
Om man är duktig och lämnar siten så kommer ju inte heller någon annan riktigt duktig att vara kvar heller - så jag tycker faktiskt att ni gräver själva er grop. Att andra sajter är bättre beror troligen på att de är komersiellt byggda, anställda folk som till 100% kan lägga all tid på siten och inte minst att alla duktiga stannar kvar där - här sprids de vind för våg.
Ta artiklar, kanske 20 har skrivits under de 2 senaste åren. Jag skrev själv över 200 när jag började. I'm a giver, not a taker. Jag tycker faktiskt jag drar mitt strå till stacken och det känns därför ganska olustigt att flera säger att det är mitt fel, att jag är passiv osv. Jag tycker nog i själva verket att ni själva får ta lite ansvar här i livet, även på internet som i detta fall. Inget händer av sig självt, man måste kämpa lite också och inte ge upp eller bara lägga allt åt sidan, så fungerar inte samhållet idag.
Summa summarum, visa istället vad ni går för och det är ni som sätter ribban, inte jag. Vill ni ha lekstuga så ha det, vill ni ha det bra som det faktiskt varit ganska många år - gör nåt åt det istället för att bara gnälla och vara tjuriga för att ställa det till rätta. Klart man skall klaga osv om man är missnöjd, men att lägga bördan på mina axlar att folk tjurar ut det tycker jag är överkurs, jag är inte er pappa!
Lycka till och alla som läser detta , ta ett beslut - vad skall du bli? Ett original eller en kopia?Sv: Min syn på de senaste trådarna i skrivklådan
Jag själv är en problemlösare, dyker problem upp så får jag väl se till att fixa dem :) Konstigt att det finns så många som gärna vill slippa den biten?
Jobba på pelle :)
Ps.
Ska se om jag kan övertala pappa att betala in lite pengar till bm, fsb låter mig inte betala på egen hand förrens jag fyller 18 :/ Du behöver lite uppmuntran tror jag :)
Ds.Sv: Min syn på de senaste trådarna i skrivklådan
Jag har inte så mycket att tillföra i den korkade diskussion som förts i forumet de senaste dagarna. Jag vill dock säga att oavsett alla gnällspikar, viktigpettrar, newbies och proffs som skriver i detta forum tycker jag att Pellesoft är en resurs. Pellesoft är det första stället jag gör en sökning på om jag behöver hjälp med något. Inte msdn, inte google utan just Pellesoft. Anledningen är att Pellesoft har, trots en del vansinnesinlägg, en mycket stor skål med kunskap man kan ösa i.
Jag har varit medlem här sedan 2000 och jag har aldrig ens funderat på att avregistrera mig eller klaga på alla de idiotiska inlägg jag läst. Det är ju ändå bara en promille eller två av alla inlägg som inte hör hit. Så länge jag är kung över mitt tangentbord kommer iallafall jag att besöka Pellesoft. Det jag inte vill läsa, läser jag inte!
En rolig sak med Pellesoft är att under de senaste åren har bredden på avhandlade ämnen ökat markant. Det är inte bara MS baserade tekniker som avhandlas nu förtiden. Det är inte många siter som har en sådan bredd (ialla fall inte på svenska). Såg ex ett inlägg om Haskell nyss. Har aldrig hört talas om det. Men nu vet jag att det är ett programmeringsspråk. Onödig info kanske, men jag vet vad det är! Tack Pellsoft.
Hoppas du inte tappar lusten att fortsätta driva denna site.
ps: Skaffa en korp nästa gång du gräver rabatt i sprängsten, det underlättar.