Tittade precis runt vad det skulle kosta mig att köpa på mig Office 2003 Standard - hutlösa priser på det. Nästan 5000 spänn för en standard på dustinhome/jmedata. Inte helt orimligt att man köper en ny dator i delar (som många erfarna datoranvändare gör) och vill köpa till sig windows och office (då kan man inte leva OEM lyxen) .. som utvecklare vill man ha Windows XP Pro som kostar nästan 4000 spänn. Något specifikt du behöver i MS Office? Njaäe det är mer vana och integration med kontaktnätet/omgivningen. Verkar inte som att OpenOffice har ett mailprogram iheller ? Vad gäller mailprogram så kika på Mozilla Thunderbird. Det är mycket bra samt gratis. <b>>Njaäe det är mer vana och integration med kontaktnätet/omgivningen.</b>Men för fan! Kostnaden för Office 2003
Inte helt ovanligt är det iheller att man har två datorer - en stationär och en laptop som man tar med sig - självklart vill man ha samma office version på båda dessa, av förklarliga skäll. Vem i helvete har råd med att betala det? Känner inte att jag tjänar speciellt dåligt, men inte finns det utrymme för att lägga 10000+ för så grundläggande mjukvara (+ windowskostnaden)
Grrrr! Skärpning (och det handlar inte bara om Microsoft, finns flera mjukvaruleverantörer som måste se över sina licensmodeller för hemma användare!!!!). Överlag gillar jag Microsoft men sånt här blir jag trött på.Sv: Men för fan! Kostnaden för Office 2003
Annars kan du ju testa OpenOffice... det enda jag känner ett behov av där är Excel, och då främst VBA-möjligheten.
Och bland linux har du ju en uppsjö distar att välja mellan.
Om inte annat så för att du kan spara undan 2500 i månaden istället för att lägga 10000 på studs, samtidigt som du kan använda datorn i fyra månader.Sv:Men för fan! Kostnaden för Office 2003
Varför kan man inte lägga office på t.ex 1000 spänn för en grundlicens och sen kan man köpa på extralicenser för 200 spänn stycket.. helt rimlig prismodell för en hemmamiljö. Samma med Windows. Vakna Microsoft - stig in i 2000-talet med en modern, fler-datorer-i-samma-hem, licensmodell. =/Sv: Men för fan! Kostnaden för Office 2003
Sv: Men för fan! Kostnaden för Office 2003
OpenOffice är nästan identisk med MS Office, och kan så vitt jag vet hantera de flesta motsvarande MS Office-filer, och dessutom spara i de flesta, så "integrationen" borde inte vara nåt större problem.
Testa vettja!
Tror det ligger lite "rädsla" bakom... =)
Det är inte svårt att ta bort om du inte gillar det. Och det kostar inget!
http://www.openoffice.org/