Min lilla moppe går inte så bra som den ska. Den har gått innan perfekt, Startar ofta på första kicken ibland andra. -Kolla så att flotören inte kärvar. Är det om den är varm/kall eller spelar det ingen roll? Det är snart dags att ta in mopeden och då passar jag på att fixa till den. Kolla så att tanken är ventilerad. Det brukar finnas ett litet hål i tanklocket och mm har tittat på det med och har då senaste gångerna kört mopeden utan att skruva fast locket. Du kör väl inte på miljöbensin, alkylatbensin alltså? Har du bytt stift?Mopedproblem
Någon som är bra på moppeder eller vet en bra sajt där man kan ställa en fråga?Sv:Mopedproblem
Men sedan tre månader tillbaka så går det knappt kicka igång den.
Man får ofta springa igång den och det är inte några meter det :)
Sedan kan den rycka ibland och på väg att lägga av så man får vara försiktigt med gasen.
Har kollat stiften, rengjort förgasaren och avgasröret, köpt ny bensinslang och även bensinfilter.
Rensat luftfiltret.
Förstår inte, åkte till ett ställe gick bra men när det var dags att åka hem var det nästan omöjligt.
Ibland går det inte ens kicka eller springa igång den utanfår vänta en liten stund och försöka springa igång den igen.
Det är en Push Montana -89 så ni vet det :)Sv: Mopedproblem
-Investera i en ny tändkabel.
-Kontrollera brytarspetsarna, dom får inte vara brända. Sv: Mopedproblem
Om det är när den är varm så kan det vara kondensatorn om det är när den är kall
så kan det vara tändspolen och den måste mätas under belastning för att se om den är dålig. På gnistan är det mycket svårt att se.
Har du kollat så att det inte finns vatten i tanken?Sv:Mopedproblem
Jag tror att det är svårare att kicka igång den när den är kall.Sv: Mopedproblem
är detta igensatt så kan inte förgasaren suga soppa.Sv:Mopedproblem
Men ska endå köpa en ny tanklock tror jag :)Sv: Mopedproblem
Det gillade inte min tvåtaktssnurra, blev ung. samma problem som du beskriver. Sv: Mopedproblem
Ibland kan stiftet se bra ut men har den gått surt så tränger det upp bensin och olja i stiftet och kortsluter detta.