Som rubriken frågar. Det går att ha menyer på en SVCD-skiva, är dock lite osäker på om alla DVD-spelare (som klarar SVCD) klarar menyerna. Tack fast om det är osäkert att alla DVD spelare inte klara av det så undrar man om man ska försöka endå. Hej, Eller fyra kronor på t.ex. wesellcd. Finns billigare om man vill också, typ disconline :) Jo jag köper mina för under 4 kr styck men det känns endå lite slöseri :) Vad kostar dina CD-skivor? Om du så fick dom gratis så tjänar du ändå bara under 4:- och med tanke på alla fördelar det ger att bränna det som DVD så är valet lätt. Tror det var 3 kr styck jag betalade för DVD och 2 kr styck för CD skivorna. 1:- i vinst för sämre kompabilitet känns som att snålheten bedrar visheten.(S)VCD har den meny funktion?
I DVD så har den meny funktion men hur är det i (S)VCD
Har gjort några korta mpeg filmer och de passar nästan en 700 MB skiva så det känns lite onödigt att "lösa" en 4,7 GB DVD skiva till det lilla.Sv: (S)VCD har den meny funktion?
Du har en guide på http://www.videohelp.com/guides.php?link=53.
ThomasSv:(S)VCD har den meny funktion?
De som inte klarar av det kanske inte spelar alls eller om man har tur att den spelar filmerna efter varandra utan meny.Sv: (S)VCD har den meny funktion?
Min erfarenhet är att det funkar väldigt olika och det kan vara ganska meckigt att få det att funka. Det märkligaste jag var med om var en DVD spelare som hängde sig när det var en meny på SVCD skivan, men den funkade om man brände utan menyn. Samma skivor fungerade för övrigt på andra spelare.
Sedan vet jag inte om det är så mycket med att slösa att köra med DVD. En tom 16x +-R skiva kostar ju inte mer än knappa åtta spänn.
// JohanSv:(S)VCD har den meny funktion?
Sv: (S)VCD har den meny funktion?
Fast kör jag alla i MPEG så blir det en liten textmeny när man stoppar in skivan så då blir det bra med en 700 MB skiva :DSv:(S)VCD har den meny funktion?
ThomasSv: (S)VCD har den meny funktion?
Sv:(S)VCD har den meny funktion?
Thomas