Efter ha fört ett skyddat liv hemma i tv-soffan i min lägenhet i Solna, har jag med ens dragits Då får man väl gratulera till uppgraderingen av boendet då! Mamma och pappa är samma zappa-lirare som du, man blir galen när man tittar på tv där. Dom kör parabol i sin villa, har en decoder där man kan stoppa in 2 kort och således få runt 300 kanaler eller var det är. En powerzapp där och man får ta fram en hög med batterier så inte fjärrkontrollen slutar fungera. Problemet ä ju att bland annat TV3, Z-TV, och VisaSat Sport tillhör ViaSat. Hur bra dom här alternativen är vet jag inte riktigt, men kolla in följande sidor: http://www.telia.se/privat/sidtyp02.do?channelId=-100585&tabId=0 och http://www.fasttv.se. Tack för alla svar!TV i Villa
in i kvalfylld situation. Då jag av eget försåt valt att från och med den 12:e Januari 2006
huvudsakligen "glo på burken" från en villa i Sollentuna, så har en rad problem infunnit sig.
Har länge varit en motståndare till Digital-TV då powerZappandet betyder mycket för mig.
(när man går igenom 20 kanaler på 30 sekunder för att välja bäst just nu)
Detta är ju bara att glömma för mig som villa ägare! eller?
Dessutom vill jag gärna se på följand kanaler:
Ettan till Femman, Z-TV, Eurosport, Discovery, BBC Prime, Viasat Sport, CNN
Jag vet att det inte kommer att bli som för.....( buhuhu)
men hur minimerar jag skadan av att bli en TV-tittande Villaägare??
dvs. Betala mer för mindre, samt bli av med powerZapp möjligheten?
Har nån nån ide' eller länk?
tack på förhand!Sv: TV i Villa
Jag kör viasat guld och är nöjd, det enda jag saknar där är 4:an som skulle komma nu snart men även discovery. Men om du gör som mina päron gjort - ja, då lär du inte ha tråkigt i sollentuna i alla fall :-)Sv: TV i Villa
Kanal5 tillhör Canal Digital.
En del program finns som tur i i båda.
TV4 kommer inte igång på ViaSat fören den första Januari 2006.
En Boxer har TV3, Z-TV plus kanal5, Dicovery, EuroSport, CNN men inte BBC Prime (Vad jag kunde se)
Annars får du som sagt skaffa en mottager för två kort och betala för ett abb från ViaSat och Canal Digital.
Det blir mycket klickade med fjärrkontrollerna för änn så länge finns det inte något bra alternativ.
Det finns en så kallade MultiBox som kan ta in de fria digital kanalerna och göra om de till analoga men vad jag förstå så kan man bara välja tre av kanalerna.
Det ska komma flera fria kanaler men när det vet man inte riktigt.
Vad jag har hört så ska BBC från och med nästa år köra webbTV på en hel del av deras kanaler men det är bara något som man har hört och kan inte bekräfta.
Så antingen blir det Parabol eller Marksänt TV som är bäst för dig.Sv: TV i Villa
En fördel med Telia är att man kan välja att ha enbart Canal+-kanalerna, men det är väl kanske inte aktuellt i det här fallet.
ThomasSv:TV i Villa
Synd att inte Viasat guld har Eurosport........
den sänds iofs. gratis analogt....
Tjosan.