Hej! Väckte rubriken din nyfikenhet? Bra!!! Allra helst vill jag ios väcka Pelles nyfikenhet. Jag upplever ett liknande problem. Första länken fungerar bra, nästa forum jag ska gå in på är nästan helt omöjligt. Hehe, jag sitter själv på en DELL XPS M170 och har definitivt inga problem. Agenten rullar också på min skärm (vilket man kanske måste aktivera via startsidan om man är bonusmedlem). Det är märkligt!! Från min Dell kan jag inte navigera på Pellesoft överhuvudtaget medans det från mina andra datorer fungerar bra. Vad kan detta bero på??? I nya Firefox 1.5 ser forumet rätt lustigt ut. Högersidan tar upp den plats den behöver, medans mitten som borde få ta plats blir ihoptryckt. Ja du peter, sålänge det bara är du som rapporterar detta fel förmodar jag att det är på din pc felet ligger .Testa att lägga till siten under "säkra domäner" och se om det blir någon skillnad. Är det någon annan som kan se vad detta kan tänkas bero på - har fler problem? <b>I nya Firefox 1.5 ser forumet rätt lustigt ut. Högersidan tar upp den plats den behöver, medans mitten som borde få ta plats blir ihoptryckt.</b> Hej, när jag körde kurs idag på datorerna så fick jag faktiskt samma problem med. Nu blir jag nyfiken vad det är som kan påverka detta. Kan det vara servicepack 2 för XP som löser problemet eftersom jag hemma har det senaste, men kursdatorerna lär köra äldre versioner. Jag har inte heller SP2 på min Dell som krånglar med mig men har det på mina andra datorer där problemet inte uppstår. Peppar peppar ta i trä men Pelle... har du förändrat något för nu funkar Pellesoft för mig? Jag har inte uppdaterat något i min dator. Gjorde en ändring i går, men som du sa - har fortfarande felet kvar på datorn på kursen. Hemma går som tåget tyvärr. Det hade varit lättare om det var problem hemma med. Har också haft liknande problem en tid, men misstänkt min billiga NAT-router i kombination med min frus dators brandvägg. Nat:en började krångla just efter jag försökt hitta hennes dator på hemnätverket. Jag hade samma problem med att det gick att ladda första sidan men sedan stod det och tuggade jättelänge. Rensade temporära internetfilerna och sedan gick det bra. Däremot är mina "Svara"-knappar inte tillräckligt höga så bara halva texten kommer med. Sökfönstret är bara ca 4 mm högt. Har 1024*768 på skärmen. Nu är Firefox 1.5 släppt och det ser fortfarande helt galet ut... Instämmer. Förstasidan ser ut som vanligt, men forumet ser inte alls ut som det ska. Jag har också installerat Firefox 1.5. För mig är det bara forumets startsida som ser knepig ut. När jag sedan öppnar en tråd så ser det Ok ut. Hej, om pellesoft skall kunna stödja samtliga webbläsare behövs er hjälp. Att säga att det är fel hjälper mig inte mycket. Kommentera hellre vad jag skall göra för att rätta till det - då är sannolikheten att jag kan åtgärda felet mycket större. Glöm inte att lägga in det via "kontakta/felanmälan".Pellesoft ett problem?
Saken är den att jag har köpt en ny bärbar, En vacker Dell Inspiron 9300 men kan av någon outgrundlig anledning inte klicka på detta forumets länkar. Det händer ingenting när jag trycker. Jo, från högtalarna kommer det där klickljudet när man precis tryckt på en länk i forumet men i övrig står jag bara kvar och läser rubrikerna.
Vad är felet? Someone???? Pelle, are you against Dell???
PS. Detta inlägg är skrivet från en av mina äldra datorer, en Packard Bell så ni som undrade hur jag fick in detta inlägg i Skrivklåda vet det nu.
Klurigt va?
PS IGEN. Ingen annan hemsida som jag hittills hunnit besökt har agerat på samm sätt och jag älskar Pellesoft.
Trevlig Helg! *Going to bed now*Sv: Pellesoft ett problem?
Jag inbillar mig att det blev så efter det att du började använda AJAX för agenten (Vilken jag inte ens sett när jag tänker efter).
Konfiguration
Win XP, IE 6.0, Google searchbar med popupblockerare
/P-ESv:Pellesoft ett problem?
Nä, några konstigheter har jag inte gjort. Är det bara pellesoft som strular? >Vad händer om du surfar till https://www.pellesoft.se ? fungerar det där?
Ps. Jag svarar och läser alltid min mail. Är det problem, så maila mig direkt på pelle@pellesoft.s eller gå via hjälp uppe till höger så tar jag tag i ev problem som dyker upp. Sv: Pellesoft ett problem?
Jag kan logga in och i bästa fall (vilket händer ibland) klicka en gång på en länk och öppna vad jag klickat på men sedan är det stopp. Kan inte navigera överhuvud taget. Inget förutom klickljudet i högtalarna hörs.
Nej, det är ingen skillnad om jag kör https:// varianten.Sv:Pellesoft ett problem?
Annars fungerar Pellesooft för mig, har öst ur dess källa även sett till att jag är grön under silverpluppen.
//Anna-KarinSv:Pellesoft ett problem?
Sv: Pellesoft ett problem?
Bekräftas.Sv:Pellesoft ett problem?
Att nya firefox strular är också konstigt - när alla webbläsare fram till nu fungerat perfekt. Är det en beta avvaktar jag nog för att ta reda på felet, såvida ni inte kan finna vad det kan bero på. Är det bara forumet eller alla sidor?Sv: Pellesoft ett problem?
Kanske är det SP2????Sv: Pellesoft ett problem?
EDIT: Kl 00:11 - Det var för bra för att vara sant. Felet kvarstår. :(Sv:Pellesoft ett problem?
/Lasse LSv: Pellesoft ett problem?
/JohanSv:Pellesoft ett problem?
/JanneSv: Pellesoft ett problem?
Tack på förhand