Citat: Äntligen har myndigheterna fått upp ögonen för det som vi andra här vetat under lång tid.(som vanligt) Sådan syniskhet från föräldrar visar bara hur oerhört Sven: Ingen bra åtgärd, vet du om att kollektiv bestraffning inte är något bra? <b>Sven: Ingen bra åtgärd, vet du om att kollektiv bestraffning inte är något bra?</b> > Barnet kommer först !. Barn i otrygga samhälle som har föräldrar och syskon som Den som gör något sånt här är sjuk men att föräldrar i allmänhet skulle göra det för att få stanna i Sverige tycker jag mest låter som en ursäkt att få kringå fn's barnkonvention från invandrarverkets sida.Apatiska barn
<b>Vissa flyktingföräldrar gör sina barn apatiska för att få stanna i Sverige.
Det hävdar Migrationsverket som nu polisanmäler ett tiotal fall.</b>
Har jag misstänkt länge.Det är vidrigt att utnyttja sina barn på detta vis !
Därför låter jag mig aldrig utpressas av sådana här historier.
Tycker jag fler skulle tänka på.Det är defintivt inte barnets bästa att du går på dessa "snyftisar"
Rädda mig ! skriker barnet. Min Far och Mor som jag älskar gör mig illa !
Ett barn uppoffrar sig helt för sina föräldrar av den inbyggda kärlek dom har fått i bröstmjölken.
Åtgärd:
Skilj barnet från föräldranas inflytande.
Låt proffs på området ta hand om barnet under en tid och kartlägg hur det är stält.
Återför barnet till Mor och Far med sin nya erfarenhet om barnet vill det.
Minium tid skall vara 3 mån
Ge barnet assyl,ge föräldrarna assyl om barnet innerst inne vill det. !
Fundera på om det går att rädda barnet med adoption !
Tycker SvenSv: Apatiska barn
Det är kriminellt och skall bestraffas.Sv:Apatiska barn
eftertraktat ett svenskt uppehållstillstånd är däruteSv: Apatiska barn
Sv:Apatiska barn
Njaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrr inget bra svar.
Klart att det inte är så i alla fall , men bara att det förekommer gör mig sjuk.
Barnet kommer först !. Barn i otrygga samhälle som har föräldrar och syskon som
känns trygga mår mycket bättre än "vissa" snorungar från våra "villaområde"
Kanske det låter patetiskt men !
Läs Ann Frank:s dagbok.Sv: Apatiska barn
känns trygga mår mycket bättre än "vissa" snorungar från våra "villaområde"
Det där använder jag som ett argument mot att plocka bort föräldrarna ifrån barnen... Ett barn blir inte precis tryggare av att komma till ett nytt land, ha ett traumatiskt förflutat och bli av med sina föräldrar som är de enda de kan lita på...Sv: Apatiska barn