Sitter hemma och planerar utlandssemster med flickvännen. Jag skulle åka till Irland och testa whiskey och sen ge mig ut på en ridtur i den irländska naturen, givetvis utrustad med en kamera. Min definitiva favorit: Prag Jag må vara mainstream och o-kulturell. Hmm billigt <b>>Jag må vara mainstream och o-kulturell. Köp flygstolar till Santorini, sen båtar ni ut till Naxos, Ios, Pharos osv. Lugna öar och trevligt folk. Mcket att se. Lätt att få tag på bra och billiga boenden. Det bästa är att när man tröttnar på ett ställer åker man för en billig peng till nästa. Alla öarna ligger bara några timmar från varandra med båt.Semester
Samlade på oss några resekataloger och började bläddra men gav upp lika snabbt då vi insåg att det för det för det första är svårt att veta var vi ska åka, samt att alla hotell ser lika dana ut på bilderna.
Första problemet är var vi ska åka..Det gör att det blir lättare att solla bland hotellen...
Personligen har jag bara varit på mallorca och gran canaria. Var dock så liten i båda fallen att jag inte har några nämnvärda minnen utav något utav orterna.
Var har ni varit?
Var skulle ni rekommendera att vi ska åka och varför?
Bara ett trevligt och fint ställe. Ska hellst vara billigt att leva där...
Varken hon eller jag är några partydjur, så den faktorn behövs inte tas med i beräkningarna...Sv: Semester
Ett annat drömmål är Island och rida Island runt.
USa går ju också, finns en del bilfirmor som vill ha bilar körda till någon stad, är hyfsat billigt och man får se mer av landet än om man turistar på de vanliga ställena.
//Anna-KarinSv:Semester
En av världens vackraste städer (ok, jag får vara lite fjollig i den här meningen).
Oerhört billigt, även om priserna gått upp mycket de senaste åren (på vissa grejer med typ 70%).
Trevliga människor, billig och intressant mat, sprit och öl, billiga kläder, mycket sevärdheter, en hel del uteliv även om ni inte ville ha sånt.
Staden är förbannat stor, så hittar man inget som passar en så är det för att man inte har letat.
Har själv varit där tre år i sträck (streck?), och känner mig ännu inte klar.
Fast om sol och bad är en viktig faktor är det nog inte så bra ställe. Det är visserligen ofta jäkligt varmt och soligt på sommarn, men något bad kan man glömma.
Anna-karin:
Irländsk whiskey?
Nej, nej... åk då hellre till skottland, drick skottländsk whisky och se på den skotska naturen... =)Sv: Semester
men jag hade mer tänkt mig charter..
Dvs,ligga framför en pool och äta glass
style ala kreta, kos, mallorca and so on =) Sv:Semester
Röj ur vardagsrummet måla upp palmer å dyligt på väggen, lasta in några kg sand.
Fixa en värmelampa, tänd den och voila en billig semester.
"James" som serverar spriten får man vara själv, kostar billigast så ;-)
Någon mer än jag som tycker det är dags att nanna kudde?
tänkte väl det, natti natti.
//Anna-KarinSv:Semester
men jag hade mer tänkt mig charter..
Dvs,ligga framför en pool och äta glass
style ala kreta, kos, mallorca and so on =)</b>
Inget fel i det, men jag tycker nog att Prag passar in hyfsat där också. Fast du sitter ju då inte vid en pool utan vid en fin restaurang och käkar riktigt lyxiga grejer. Du behöver inte vara kulturell där. =)
Är det rent charter du är ute efter kan du i stort sett ta lite vad som helst. Är du inte mycket för att kröka järnet och parta hela natten kan du köra på en mindre grekisk ö, till exempel. Personligen gillar jag också en liten stad på spanska östkusten ("Tossa de mar"), men det finns ju massvis av såna ställen. Grejen är att stjärnorna på hotellen i allmänhet verkligen stämmer in.
Mitt tips på grekisk ö (jävligt liten iofs): Poros. Var där förra året. Chill, trevligt formad ö, hyfsat trevlig miljö och badmöjligheter.Sv: Semester
Island som nämdes kan jag oxå rekommendera, men inte så här års ;-). Har själv cycklat/bussat runt nästan hela ön villket var en upplevelse utöver det vanliga