Är något riktigt skumt det här alltså. Om ett batteri är helt och hållet tomt så kan det ta ett tag innan den ens visar att den laddar. Det är bara att låta den sitta i laddaren ändå. Har den legat där några timmar och inget tecken på liv visas så är det något annat fel. Hmm jo den har troligen var totalt urladdad och den kanske som du säger inte händer något fast man trycker i den (Fast de måste vara första gången jag har varit med om det) Det där med laddningen står klart och tydligt i instruktionsboken (det har då gjort det på alla mina (Sony) Ericsson-mobiler). Nää visst men man vill vara snäll och försöka hoppas att det inte tror att jag sålt skräp till dom. Allt är väl möjligt men jag har aldrig varit med om det. Däremot har jag varit med om någon kontakt i telefonen var glapp på en Ericsson T18. Jag kommer inte ihåg om det påverkade laddningen på något sätt, men den stängde av sig hela tiden så det kan kanske göra det också. Har den inte hoss migProblem med Ericsson R600
Jag sålde runt sommaren en Ericsson R600 till en person.
Telefonen fungerade utan några problem för mig och fungerade när jag visade personen den och hur man skulle hantera den.
Nu har jag fått information att den inte fungerar att personen satt och klickade på den men efter ett tag eller någon dag så slutar den att fungerar.
Var och tittade på den i förgår och då verkar det som att det var väldigt svårt att få den att ladda och de kommer upp något medelande typ "Endast laddning av batteri går".
Nu idag så ringde personen till mig och sa att personen hade köpt en laddare och enligt dm så kan telefonen har grillats när den har 300 mA men har tittat på mina laddare och de ligger runt den siffran och visa äldre har högre siffra. Att den ska vara grillad eller fel laddare är helt fel men förstår inte problemet.
Kan tillägga att den personen jag sålde den till är inte den personen som försöker få igång den idag.
Någon som kan ge en bra förklaring vad det kan vara för fel?Sv: Problem med Ericsson R600
Exakt vad som kan vara fel vet jag inte, men tex fuktskador kan uppstå långt efter att den blev fuktig.
ThomasSv:Problem med Ericsson R600
Fuktigt kan jag inte svara på för jag hade den utan några problem.
Att hon har väntat så länge att säga till mig gör det inte bättre.Sv: Problem med Ericsson R600
Hur som helst så är det väl egentligen inte ditt problem, så här långt efter affären?
ThomasSv:Problem med Ericsson R600
Sv:Problem med Ericsson R600
Har du testat laddaren med någon annan telefon?
ThomasSv: Problem med Ericsson R600
Hon har haft den laddad i flera timmar.
Nu ska hon testa med den där till bilen hon har köpt imorgon och köra den i x antal timmar
Helt mysko är det i alla fall.