Nu har jag ännu en gång blivit förrvirrad. Det är nog svårt att säga nått specifikt för tekniker då det är väldigt brett. Tex min far jobbade som lastbilschaufför men hans officiella titel var "distributionstekniker". Lustigt, jag jobbade med distribution i 9,5 år och vi kallades för distributionstekniker. Jag jobbade som hädanfärdstekniker för många år sen. Fritt jobb och jag hade många under mig. Husdjurstekniker finns med.. Dom som har hand om djur på djursjukhus.. ex. ger dom mat...Tekniker
Vad menas egentligen med yrket tekniker ???
PS!
Jag gissar att det har nått men teknik att göra.
PS2!
Bara så ni inte ska tro att jag är helt tom i skallen så vet jag ungefär vad tekniker är men jag o min polare är inte helt överens. Länka gärna till nån uppslagsverk.Sv: Tekniker
En tekniker som sysslar med teknik är enligt susning.nu synonymt med en teknolog. Mer info om det kan du läsa på http://susning.nu/Teknolog. Fast nu när jag kollade lite mer så stod det kanske inte så mycket vettigt där.
ThomasSv:Tekniker
Vi skötte in och utleveranser av gods, packade och hade även viss kundkontakt.
Så en tekniker kan nog vara lite allt möjligt, det är nog det som står före som mer definierar vilken sorts tekniker man är.
//Anna-KarinSv:Tekniker
Sv: Tekniker