Jag har en text som på något sätt får ett "i" där det ska vara mellanrum på visa ställen när jag tar bort formateringen. Har du tagit texten från nätet? Japp det är det jag har sett att det blev. <b>har gjort idiotdraget att använda vita "i"</b> Bokstaven i, fast med fontfärg vit. Men det borde ju gå att gå igenom den formaterade texten med Regexp. T.ex. ifall det är html, leta efter i med fontfärg vit...eller ta bort allt med fontfärg vit och ersätta med mellanrum. Borde inte vara nåt problem, men nu skrev ju Carsten att det löste sig så... Exempel på vita i:n kan ses över allt på Discshop: http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php?lang=&id=49702&lang=se&subsite=start&&ref= Jo men hur löser man om det inte är html utan från en textfil som kommer från en html sida som kör så där. Kan du klistra in ett exempel på hur texten kan se ut så kan vi kanske hitta ett mönster. Måste bara kommentera att detta är bland det dummaste jag har sett...Ahhh för teckenformatering problem
Hur ska man fixa så det inte blir det?
Jag har testat att spara filen i UTF-8, Unicode och det fungerar inte.
Jag har försökt att special klistra in det i OpenOffice Writer och även Editplus.
Vad ska jag göra???
Jag har massor av text som ska in.
PS
Vet inte riktigt vad detta här hemma så jag skrev det i skrivklådanSv: Ahhh för teckenformatering problem
För då finns det risken att någon har gjort idiotdraget att använda vita "i" istället för mellanslag för att inte få radbrytning mellan vissa ord.
Du kan helt enkelt inte få bort skiten utan att gå igenom det manuellt.Sv:Ahhh för teckenformatering problem
Skumt som tusan men men det ordnade sig.Sv: Ahhh för teckenformatering problem
Vad tusan är vita "i" ?Sv:Ahhh för teckenformatering problem
Om du sätter det mellan två ord ser det ut som ett mellanrum. Syftet är att två ord inte ska brytas, säg Astra Zeneca.
Då vill de att det ska stå ihop så de skriver AstraiZeneca, och gör i:et vitt. Ser ut som Astra Zeneca, men bryts inte om det hamnar i slutet på en rad.
Fullkomligt idiotiskt, upptäckte det av en slump för något år sen.Sv: Ahhh för teckenformatering problem
Ganska knepigt att upptäcka.
/JörgenSv:Ahhh för teckenformatering problem
Markera texten som står under "Filmens handling" så syns det tydligt.
ThomasSv: Ahhh för teckenformatering problem
Blir ett väldigt jobb :)Sv:Ahhh för teckenformatering problem
ThomasSv: Ahhh för teckenformatering problem
Och på discshop som är en kommersiell produkt, vem har de anlitat för att göra deras sida?!
Den personen kan inte ha varit duktig på HTML i alla fall...