Citat AB : Jag brukar säga till dom att vänta lite sen lägger jag av telefonluren och gör något annat mer roligt sen efter en halv timmer eller så lägger jag på igen då samtalet har bryts.om dom inte har spec växel så kan han inte ringa ut igen på en stund.plus att han lär ju vänta en stund. Äsch gör som Lasse, låt dem snacka 30-45 min och sen säga åt dem, Tyvärr jag är inte intresserad. Den lag man diskuterar om gäller sedan ett antal år i Australien, dvs att man måste godkänna att telemarketing får ske till sitt eget nummer. Men... vad gjorde man? Jo, flyttade alla callcenter till Indien där inte australiensk lag gäller... så har man nu samma problem. ;) <b>Detta får några av mina vänner också lida av som av olika anledningar vill ha (Skyddat nummer).</b> Jag gör som Sven Åke Persson! ... som någon sa innan - varför nixar ni bara inte er? Håller med Emma om att ni borde registrera er på Nix i stället för att strunta i skyddade telefonnummer. Jag jobbar själv på sjukhus och där är alla utgående telefonsamtal skyddade genom växeln. Jag antar att ni skulle vilja veta om en anhörig hamnat akut på sjukhuset? <b>Jag jobbar själv på sjukhus och där är alla utgående telefonsamtal skyddade genom växeln.</b> Det har denna kommun, blir alltid till att gissa vem som har ringt för jag har både min bror och min far jobbar på kommunen plus en del andra så man får ringa runt och se om de har ringt Dessa djä... telefonförsäljare
<b>Ny lag kan stoppa telefonförsäljning</b> BRAAAAAAAAAAAAA
Hur fae... kan man vara så dum så man sätter sig att ringa upp folk i tid och otid.?
Blir så förbannad så jag svara aldrig i telefon när det står (Skyddat nummer)
Detta får några av mina vänner också lida av
som av olika anledningar vill ha (Skyddat nummer).
Ett djä... otyg
Tycker
SvenSv: Dessa djä... telefonförsäljare
Sv:Dessa djä... telefonförsäljare
Själv bollar jag snabbt över sådant elände till vår mammalediga tjej som kommer tillbaka i december.
//Anna-KarinSv: Dessa djä... telefonförsäljare
Sv: Dessa djä... telefonförsäljare
Säg åt dom att slå *31# eller #31# (osäker på vilken det är) innan ditt nummer så borde dom tillfälligt få oskyddat nummer igen. Det fungerar i alla fall om man har skyddat nummer på mobilen.
ThomasSv:Dessa djä... telefonförsäljare
Sedan tre år tillbaka så svarar aldrig på ett skyddat eller för mig okänt nummer.
Vill jag ta reda på ett okänt nummer som ringt mig så kollar jag bara med
Eniro eller Hitta.se
Enkelt, eller hur!
Gjorde alla som jag så skulle nästan all telefonförsäljning upphöra ganska snart gissar jag. Sv: Dessa djä... telefonförsäljare
Ni slipper telefonförsäljarna - om de ändå ringer er (tror iofs att det tar tre månader innan allt slutar, då det är så lång tid de har på sig att uppdatera sina listor), så kan ni anmäla dem - och de riskerar tydligen dryga skadestånd och annat... Hade en telefonförsäljare som påstod att de fått mitt nummer trots att jag var nixad - nu råkade jag vara intresserad av tjänsten - och det slutade med att jag fick övertyga honom om att jag visst var intresserad, och att han borde sälja den till mig, och att jag lovade att inte anmäla dem... *s*
det man inte slipper är marknadsundersökningar, fast där gör hemligt nummer underverk. =) Nästan inte fått några sådana samtal alls.
Sist så tycker jag det är trist att ni låter era vänner och bekanta lida för att ni är för lata för att registrera er. I slutändan så går det väl iofs bara ut över er själva ändå...
/EmmaSv:Dessa djä... telefonförsäljare
Själv var jag väldigt tidig med att registrera mig på Nix telefoni. Jag har inte haft ett försäljarsamtal på två år. Mycket skönt!
/JanneSv: Dessa djä... telefonförsäljare
Nu vet jag ju inte vad ni har för växel på sjukhuset... men i de flesta fall så går det att låta växeln sätta "växelnumret" som uppringande nummer... dvs om man ringer från en anknytning ex: 123456 så sätter växeln dit 123000 som då är numret till växeln.
Det tycker jag borde vara självklart att man gör på alla kommuner (vi gör det) och sjukhus osv... istället för att låta numret visas som skyddat hos mottagaren.Sv:Dessa djä... telefonförsäljare