Jag ska köpa en bärbar dator men jag vet inte riktigt vad jag ska köpa. Jag hade en Mac för c:a 8 år sedan men har de senaste åren bara arbetat med PC. Det bästa med Mac var att jag slapp alla konstiga felmeddelanden. <b>programmera lite</b> Håller med föregående skrivare. Mac är (såvitt jag vet) dyrare än pc, så vill du ha likvärdig prestanda som på valfri pc så borde mac:en bli dyrare.PC eller MAc
Tanken är att jag ska maila, skriva, programmera lite, redigera filmer och bilder, se på film, lyssna på musik, köra lite databaser eventuellt spela lite spel.
Ska jag då köpa en Mac eller PC? Vad finns det för för- och nackdelar beroende på vad jag väljer?
Tanken är att det inte får kosta mer än 14000 kr.Sv: PC eller MAc
Vilket språk/miljö?
<b>köra lite databaser</b>
Vad för db?
<b>eventuellt spela lite spel</b>
Något som går att köra på Mac?
Det första du behöver fundera på är om allt du vill göra fungerar på båda alternativen...
/JohanSv:PC eller MAc
Att programmera fungerar förhållandevis lika bra i båda miljöerna likaså med multimediadelen, kanske att Mac har ett övertag där(olika från person till person, vi som arbetar med musik anser oftast att mac är bättre vad gäller att läsa in musik i databaser då mac läser alla skivor lika bra.) Däremot att spela spel på mac är kanske inte alltid så lyckat, jag har inte provat så många gånger.
mvh SaraSv: PC eller MAc