Hello Folks hittar inget bättre Forum Har inte hört talas om det men här har du en bra sajt om DVD Jag har ganska stor erfarenhet av det och den kameran jag testat (Sony) fungerar utmärkt. Upplösning och om det är 4:3 eller 16:9 skiljer nog beroende på kamera. Se kamerans specifikationer på tillverkarens hemsida. Chansar. DVD 8 cm Videokamera
Funderar just på att "tjacka" upp mig på en videokamera.
Söker erfarenheter på kameror med 8 cm DVD direkt.
Kan jag spela upp en DVD 8 cm direkt i min gamla vanliga DVD spelare.
Vad blir det det för filformat och upplösning. ?
Gäller vanlig .vob så jag kan videoredigera på min dator. ?Sv: DVD 8 cm Videokamera
http://www.videohelp.com/dvdSv: DVD 8 cm Videokamera
Du kan spela skivorna i vilken dvd-spelare som helst. De är precis som en vanlig dvd med menyer och sånt. Alltså det är .vob-filer etc.
Det enda dumma är att det inte går få tag på 8cm dvd+rw i Sverige (finns bara hos nån enstaka webb-butik), vilket ger bäst möjligheter i kameran, men det fungerar utmärkt även med dvd-r och dvd-rw. På dem måste man dock köra en Initialize(formatering) med kameran innan de används (tar några minuter). Dessutom måste man på dem köra Finalize innan man kan se dem i annan dvd-spelare. Vill man sen fortsätta på dem måste man göra en De-finalize.
Det gäller även att kolla vad man betalar för skivorna. Jag har hittat dvd-rw från 26:- till 119:- för 1 skiva.
Kvalitén på filmerna blir såklart utmärkt eftersom allt är digitalt.Sv: DVD 8 cm Videokamera
Sv:DVD 8 cm Videokamera
Är det någon som har JVC kameror eller Cannon
Är sugen på recensioner. Sitter som en åsna mellan hötapparna och läser på olika specar.
Tacksam för svar. skulle vara kul med ett Video/Data Forumsnack.
Har Ni någon bra site där man snackar videoredigering / filmning ?