Jag har precis köpt mig en MacBook Pro, den med intel... Nu är det ju så fiffigt att Boot Camp har släppt en beta och det vore ju skönt att ha ett backup-XP att luta sig mot när man kör fast i OsX... eller om man vill testa hur det ser ut i microsoft-miljö om man gör en hemsida eller så... Du får EJ installera Windows på en stationär och en bärbar dator samtidigt och använda samma licens. Denna typ av licens existerar för Office, där du får använda Office på en bärbar dator när du inte har möjlighet att använda din stationära dator. Tack för alla svar, det är väl bara att strunta i att ha windows på burken, jag hade bara tänkt att ha den där för att kunna kolla hur exempelvis websidor ser ut i win vs osx...Licenser... hur får man använda...?
Hemma har jag licens på XP sen förrut, på jobbet har vi prenumerationer på allt med microsoft osv...
Finns det någon utväg där jag kan installera XP i min mac på lagligt vis utan att behöva köpa yttligare en dyr licens?
Eller rättare sagt hur kommer man billigast undan?
Tack på förhand för tankar och idéerSv: Licenser... hur får man använda...?
Om du har köpt en licens för Windows XP oberoende av dator (dvs Windows XP följde inte med när du köpte datorn) får du naturligtvis installera den på vilken dator du vill, även om den tidigare har använts på en annan dator. Du får dock ej använda två installationer av Windows XP samtidigt på två olika datorer. Sv:Licenser... hur får man använda...?
Eller så kanske jag kan låna en (oanvänd) licens på jobbet, det måste väl ändå gå bra?