Hittade inget bra ställe att ställa den här frågan. Det beror på en uppdatering från Microsoft och har med en patenttvist mellan Microsoft och Eolas att göra. Fy fasen vad jobbigt. Tur att vi inte har byggt i Flash i våra applikationer. Men det finns en lösning. Det kräver lite handpåläggning på sidan som visar activeX:en... Ett tips från microsoft t.o.m, genom vilket man verkar kunna kringgå patenttvisten. <b>Gjorde det själv för en del jobb jag gjort idag vilket verkar funka fint än så länge...</b> Nu har jag själv fått det här problemet och skulle själv använda mig av min lösning jag skrev tidigare. Men snabbt upptäckte jag att jag inte har någon KB912945 att ta bort.Flash i InternetExplorer -> Meddelandet (Click to activate and use this control)
Idag upptäckte en kund att i IE så måste man numer, först klicka på ett flash-objekt för att markera det, innan man kan klicka på t.ex. en knapp i filmen. Är det någon som vet varför, när, och hur denna nya funktionalitet började? Går detta att ta bort? När den är inaktiverad visas texten (Click to activate and use this control) om man låter muspekaren vila över. (Detta gäller inte t.ex Firefox)Sv: Flash i InternetExplorer -> Meddelandet (Click to activate and use this cont
Läs mer på http://eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=821047.
ThomasSv:Flash i InternetExplorer -> Meddelandet (Click to activate and use this cont
Jag lider med er som har det :(Sv: Flash i InternetExplorer -> Meddelandet (Click to activate and use this cont
Det kan gör att att skripta inlänkning av ActiveX-komponenten. Ja... Det var ju väldigt tydligt det där. Var så goda. ;o) Nejdå... Man gör t.ex. så här...
* Jag skapar en fil som heter "activeX.js".
* I den lägger jag in javascript som skriver ut HTML-koden för mitt objekt, t.ex. en Flash. Det kan se ut så här...
/******************************************************************/
document.write('
<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=7,0,19,0" width="400" height="300">
<param name="movie" value="flashfil.swf" />
<param name="quality" value="high" />
<embed src="flashfil.swf" quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" width="400" height="300"></embed>
</object>');
/******************************************************************/
* I HTML-filen där man vill få sin flash infogad lägger man en script-tagg som länkar till js-filen. Det ser i mitt fall ut så här när jag lägger det i BODY på dokumentet...
...
<body>
<script src="activeX.js" type="text/javascript"></script>
</body>
...
Gjorde det själv för en del jobb jag gjort idag vilket verkar funka fint än så länge... Hoppas att det löser era problem också.
Finns det någon som vet om det finns någon inställning i Internet Explorer som stänger av denna begränsning? Eller är det kanske hårt inlagt just för patenttvisten?! Troligen det senare...
Vänligen, Kalle Henriksson.Sv:Flash i InternetExplorer -> Meddelandet (Click to activate and use this cont
Om man inte har "Disable script debugging (Internet Explorer)" ibockat i IE så ska tydligen javascript-lösningen inte fungera. Men den är ibockad som standard, så det är kanske inget stort problem.
<b>Finns det någon som vet om det finns någon inställning i Internet Explorer som stänger av denna begränsning?</b>
Det ska räcka med att avinstallera "Uppdatering KB912945" i Lägg till/Ta bort program så ska allt bli som vanligt igen.
ThomasSv: Flash i InternetExplorer -> Meddelandet (Click to activate and use this cont
Kan den heta nått annat? Eller hur får jag annars bort skiten?
Edit: Den finns tydligen inbakad i KB912812 som innehåller flera uppdateringar. Är det möjligt att enbart plocka bort KB912945 från KB912812?
Thomas