Hej, Det är fejk. Någon som har ett script som sätter fejk referrer bara för att du ska undra vad detta är för konstiga sidor och sedan besöka dem. Ett sätt att locka besökare till sin sida med andra ord. Aha, där ser man. Synd att jag inte är så intresserad av transor då... Har man rätt att lagra IP-nummer egentligen?Hur hitta länk?
På vår hemsida (http://www.stenkullengoik.com) har vi, för skojs skull, lagt in en funktion som registrerar varifrån våra besökare kommer, när de kommer och vilket ip-nummer de använder. Då vår sida är om en fotbollsklubb i division 6, så kanske ni kan förstå min förvåning när jag ser att vi får besökare från välkända siter såsom www.mannenmetballen.nl, trans.femaile.com, habibi.arabgirls.nl, www.arabgirls.nl och andra sidor med mer eller mindre tveksamt innehåll. Jag försökte givetvis gå in på sidorna för att hitta länken till vår sida, men utan resultat. (Alla sidor ovan är egentligen samma, fast med olika url:er.)
Så jag undrar om någon har en idé om hur deras besökare hittar till oss..? Intressant fenomen, måste jag erkänna.
Tacksamt,
Björn JanssonSv: Hur hitta länk?
/JohanSv:Hur hitta länk?
Tacksam för snabbt svar!
BjörnSv: Hur hitta länk?
Det betraktas väl numera som en personuppgift, vilken man inte får lagra utan personens medgivande?