Jag har bredband kopplat till en D-link DI-624 (wireless router), 108Mbit eller vad det är, hemma som jag har surfat med länge nu. <b>på eftermiddan så har mitt trådlösa försvunnit</b> Routern är kvar i lägenheten =) Har du testat att stänga av säkerheten på accesspunkten och kollat att SSID-broadcast är aktiverat? Får du kontakt då kan du börja aktivera säkerhetsmekanismerna igen. Kunde inte låta bli. <b>wireless ;-)</b> Carsten: Ska kolla sen hemma om jag kan byta kanal. Accesspunkt är där det trådlösa sänder och ta emot i routern (eller en låda brevid) Jag hade också liknande problem med en DI624 för en vecka sedan. Efter att jag uppdaterade firmware så fungerar den korrekt igen. Får väl se om mitt problem kommer tillbaka... En accesspunkt är enheten som omvnadlar det trådlösa till trådbundet, du har alltså en kombinerad "bredbandsdelare" och accesspunkt. Det är din D-Link jag syftade på när jag skrev accesspunkt. Ok! Då har jag fått några begrepp klara för mig. Ska hem och prova lite sen. Har du fått ordning på det? Jag har nämligen samma problem hemma. Är på väg att investera i en trådlös router - och just nu gäller egentligen vad som helst - bara _inte_ D-link! Det verkar som att alla har problem :) Jag har startat om, resetat, provat utan säkerthet, ändrat SSID osv... utan resultat.Mitt wireless
I förrgår så gjorde jag som många andra kvällar; stängde av datorn å gick å la mig. Dagen efter, på eftermiddan så har mitt trådlösa försvunnit! Internet fungerar om jag kopplar en kabel från min bärbara dator direkt till routern.
Jag har resetat, restartat, updaterat firmware och omkonfigurerat routern. Utan bättre resultat.
Nån som har en aning om vad jag kan kolla härnäst? Eller är det tok-kört?Sv: Mitt wireless
Någon som har stulit routern? ;)
På vilket sätt fungerar det inte? Kan du inte aktivera det trådlösa i routern? Hittar inte klienten nätverket? Kan klienten inte ansluta till access-punkten?
Vad har du för nätverkskort till klienten? Är det ett USB kan du testa att byta USB-port, det kan göra underverk för krånglande USB-enheter :)
/JohanSv:Mitt wireless
Och det är så att jag har ett inbyggt nätverkskort, och jag hittar inte mitt trådlösa nätverk som bör finnas i listan som finns i Windows.
Om jag inte kan aktivera på routern eller inte vet jag inte. Men utan ändringar så har det slutat fungerat. Sen efter att jag uppdaterat firmware så har jag gjort som några gånger innan med konfigurationen, men denna gång utan framgång.Sv: Mitt wireless
Rundfunk på Tyska
Utvarpid på Isländska
Trådlöst på Svenska ;-)Sv:Mitt wireless
Johan: Jag använder inte någon Accesspunkt vad jag vet. Har bara bredbandsmodemet direkt kopplat till routern.
Men jag ska prova att köra utan säkerhet... SSID vet jag inte vad det är, men det går säkert att aktivera någonstans då.Sv: Mitt wireless
SSID använda för att hitta och ansluta till en accesspunkt
Sedan när allt fungerar så ska du stänga broadcast av SSID för att göra det svårare för andra att komma åt din Accesspunkt.
Det gäller även att hitta på ett unikt namn så inte någon i närheten köra samma namn.
Standard brukar heta "Default" och det ska bytas ut mot något annat.Sv: Mitt wireless
Sv: Mitt wireless
När du sa accesspunkt så tänkte jag på min andra pryl som heter enbart accesspunkt. En D-link också. DWL-nånting.Sv:Mitt wireless
Jag har konfigurerat mitt, ändrat SSID, ändrat kanal - inget fungerar. Jag vet att kortet fungerar då jag får upp grannens nätverk.
Nåja, om någon har några bra idéer är de välkomna! =)
/EmmaSv: Mitt wireless
Jag hade samma problem jag såg alla andras nätverk men inte mitt egna, startade om min router x antal ggr men samma resultat.
Men när jag tog reparera anslutningen på datorn så böjrade allt att fungera igen.
Och det är inte en D-Link
//Henke Sv: Mitt wireless
Funderat på att felanmäla prylen nu.