Faen... håller på att skratta på mig hur dumma får åklager och Polis vara ? Tänker du på thepiratebay.org nu eller vad syftar du på? (Jag är mest irriterad på att de jämnar ett företag och dess kunder med marken; prq) Snart dyker nog http://www.eniro118118.se/, dom lämnar ju ut kontaktuppgifter till alla möjliga brottslingar. Sorgligt att höra att Sveriges rättsväsende kan falla för påtryckningar av USA. Vet nån vad som har hänt med polisen.se, har försökt komma in där sen i går men inte lyckats. Vänta nu.. Vänta nu... Det Daniel skrev är nog bland det vettigaste jag har läst angående den här saken. Håller med helt och hållet! > Sluta gnäll över att Polisen stänger ner en sida som till 99.98% sysslar med att förenkla piratkopiering, gnäll istället över att våra resurser används till att spara pengar åt amerikanska filmbolag Citat:IDGÅklagare och Polisskandal !
Det bli katstof för svenskt rättsväsende !
Det kan inte vara och kommer aldrig var brottsligt att vidarbefordra adresser.
Ni som är vakna därute.
Jag lämnar ut adressen till en känd kassaskåpssprängare.
Sen lämnar Ni/Du ut den adressen till en som är intresserad !
Är jag då brottslig ? Det är så djä... dumt så jag har aldrig hört på liknande.
Ett djä... lågvattenmärke på svenska åklagare.
Jag har alltid haft hög tanke om våra juristers hjärnkapacitet och rättsmedvetande
Men ! detta är för djä... ser det så ut i Sveriges rättsväsende så Gud Bevare Oss !Sv: Åklagare och Polisskandal !
Sv:Åklagare och Polisskandal !
Sv: Åklagare och Polisskandal !
Steg 1. Du ger mig adressen till Bosse Kassaskåpssprängare
Steg 2. Jag ger den till Nils Bankrånare
Steg 3. Tar polisen dig?
nej.. såvida du inte hade uppsåt att personer som Nils skulle få den, som är fallet med TPB. Jag har väldigt lite förståelse för att folk rasar som dom gör mot att polismyndigheten har stängt ner TPB
Det man kan rasa mot är mer saker som - varför agerar vi på order av USA? varför jobbar inte våra myndigheter lika intensivt vid misshandel, bilstöld och våldtäkter? osv..
Sluta gnäll över att Polisen stänger ner en sida som till 99.98% sysslar med att förenkla piratkopiering, gnäll istället över att våra resurser används till att spara pengar åt amerikanska filmbolag
Och framförallt.. sluta gnäll över att polisen går så hårt åt fildelare, gnäll över att dom går så lätt åt sexbrottslingar iställetSv:Åklagare och Polisskandal !
Som jag har förstått är det inte bara "copyright-skyddat material" som listades(trackades eller vad det nu heter) på TPB... och såvitt jag förstår så är fildelning i sig inget brott..(?)
Steg 1: Jag letar rätt på hur man bygger en bomb på Google.
Steg 2: Jag bygger denna bomb och spränger grannens utedass.
Steg 3: Stänger svenska staten ner Google?
*ironi*
(ps. jag håller med dig Daniel)Sv:Åklagare och Polisskandal !
ThomasSv:Åklagare och Polisskandal !
Jag gnäller mest på att det finns uppgifter som tyder på ministerstyre, att husrannsakan ev. har utförts utan att brottet kan ge fängelse, att polisen plockat massvis med saker som inte har med tpb att göra.Sv: Åklagare och Polisskandal !
<b> "Det är ju som om man skulle rusa in på DN och stänga ner hela skiten
bara för att någon lägger ut stöldgods på deras radannonser.." </b>
Den bästa liknelse jag ser i detta sammanhang.