Vilket parti tycker ni personligen att man ska rösta på? Jag vill inte bara ett partinamn utan bra argument också. Rösta inte på piratpartiet, eller andra en-fråge-partier, om du inte sympatiserar _väldigt_ starkt med dem. Jag röstar efter visioner och ideologier. Vilket blir svårare och svårare eftersom pariterna bara jagar sakfrågor idag. > Om du nu vill starta flamewar Oskar så kanske du skall starta det med lite med kött på benen. Vad kan du tex säga att moderaterna ådstakom i början av 90-talet eller på 70-talet när de satt vid makten? Till att börja med är ju moderaternas grej i på 90-talet inte så illa som många vill ha det, vad jag kan minnas. Det var väl snarare en rätt rejäl lågkonjuktur, tillsammans med ett byte mellan nationalekonomisk styrning (finansiell och ekonomisk). Personligen kan jag inte det där något vidare, med tanke på att jag gick i lågstadiet, men i princip så är det en serie olyckliga händelser som råkade sammandrabba under just den perioden. Skatt Skatt Skatt vilket djä... mantra. Ni är för fae... värre än frimicklarna. <b>Om du nu vill starta flamewar Oskar så kanske du skall starta det med lite med kött på benen. Vad kan du tex säga att moderaterna ådstakom i början av 90-talet eller på 70-talet när de satt vid makten? </b> <b>Ärligt talat så funderar jag på att stoppa en bit dasspapper i röstkuvertet</b> Allvarligt så så tycker jag att det vore bra om den sk alliansenVilket parti ska man rösta på?
Helst inte bara "Moderaterna, för dom sänker skatten", utan gärna konkreta saker som i det här fallet vilken skatt dom vill sänka, osv.
Förslag på vilka partier man INTE borde rösta på kan ni också skriva, givetvis med bra argument där också.
ThomasSv: Vilket parti ska man rösta på?
Och rösta inte på socialdemokraterna, känns inte som att det har gjort särskilt mycket vettigt alls i Sverige på ett bra tag ;)Sv:Vilket parti ska man rösta på?
Det spelar mig ingen roll om de sänker eller höjjer skatten, om de har en tydlig vision som följer med just den förändringen som jag tror starkt på. Förändringar för egen personlig vinning är jag inte intresserad av utan jag ser mer gärna att vi får förändringar som kommer _alla_ tillgodo. Det är därför det inte gör mig ngt att jag betalar 56% i skatt på delar av min inkomst.
Ja jag är åt det röda hållet :) och det är jag för att de tror på att hjälpa och stötta den lilla människan först och skapa utrymme för individualism som ett andra steg. Medans min känsla för de blå är att de vill skapa utrymme för individen först och i nästa steg hjälpa den lilla människan.
Men det där är så laddat och det är få som egentligen kan säga vad partierna står för idag. Jag skulle gissa att om du frågar 5 socialdekomkrater om vad partiet står för så får du olika svar, likadant med moderaterna.
Jag tycker att du istället för att fråga här skall läsa på partiernas hemsidor, lyssna på debatter och fundera själv på hur du vill att ditt Sverige skall fungera. Vilket av partierna har en bild av Sverige som överenstämmer med din?
Om du nu vill starta flamewar Oskar så kanske du skall starta det med lite med kött på benen. Vad kan du tex säga att moderaterna ådstakom i början av 90-talet eller på 70-talet när de satt vid makten? Sv: Vilket parti ska man rösta på?
Kanske inte märks, men det jag skrev om socialdemokraterna skrev jag med ironi ;)
Hur som haver, om jag minns rätt hade moderaterna makten i 3 år, och på tre år hinner man i princip inte göra någonting. Dessutom är det inte samma människor nu som då, och deras ideologi har säkert ändrats.Sv: Vilket parti ska man rösta på?
Hur som helst, jag är inte direkt för moderaterna, snarare tvärtom.
Det finns utöver de ordinära bitarna (sakfrågor och ideologiska frågor) lite grejer som många inte tänker på. Själv kommer jag sannolikt rösta åt det röda hållet om det verkar som det behövs. Anledningen är att jag är ganska övertygad om att ett maktskifte just nu är av ondo.
Alltså inte ett "maktskifte åt höger", specifikt, utan ett maktskifte överhuvudtaget. Vi har precis gett oss in på en linje som verkar funka inom flera områden, det är inte lämpligt att börja riva upp det omedelbart. Vi har plöjt in pengar inom skola och vård, vill vi plötsligt privatisera bort det?
Men en sak ska man oavsett ha klart för sig. Om man inte vet vad man tycker eller vad ett parti tycker ska man inte rösta på det. Är man ointresserad eller oinsatt ska man inte rösta alls eller rösta blankt. Folk har ett slags motstånd mot blankröster. Att man är lat eller att man "inte förstår att demokratin bygger på ett aktivt valdeltagande". Eller att det är ens medborgeliga plikt att rösta.
Det är ens medborgeliga plikt att <b>inte</b> rösta på ett parti man inte kan ställa sig bakom.Sv:Vilket parti ska man rösta på?
Mamon låt mig slippa skatt. Mamon låt mig få allt gratis,någaon annan kan väl betala.
Det finns 7 dödssynder enl. hävderna. Girighet kommer bland dom högsta . Tänk på det !
<b>högmod, girighet, avundsjuka, vrede, orenhet, glupskhet, lättja eller leda.</b>
Just <b>avundsjuka</b> skulle många av mina partifränder och <b>V</b> tänka på.
Djä... trams att inte Göran skulle få bygga en liten herrgård i sina hemtrakter
Gläds över att det gick bra för honom.
Han är värd all heder för det jobb han lagt ner för landet.
Han betalar kalaset av ärligt förtjänade pengar.
Eller har han "snott stålarna" ?
Solidaritet Solidarnos Rösta på Socialdemokraterna.
Var och en skall betala efter sin förmåga.
Nått som aldrig kommer upp är att det är kommunalskatten som drabbar värst.
Kommuner med mer än 30 :- i Kommunal/Landstingskatt får tänka till och
rationalisera bort en massa djä... kring trams. Här i Haninge har Vi 32:- nått
Det är för högt tycker även en inbiten sosse.
Majoriteten av svenska folket betalar bara kommunalskatt, sug på den.
Sen tycker jag också att 50 % skall vara ett tak som inte får överskridas.
Men !!! Solidaritet är hedersordet. Rösta på S !Sv: Vilket parti ska man rösta på?
Socialdemokraterna (vid några tillfällen tillsammans med andra partier) har haft makten 61 av de senaste 70 åren (http://www.regeringen.se/sb/d/4393). Varför är de inte klara ännu? Har de inte fått tillräckligt med tid att ställa allt till rätta? :-) Det undrar jag alltid när en Socialdemokratisk politiker går upp till podiet och börjar prata om vad som är dåligt.
Jag skall säga dig vad moderaterna gjorde under Bildt 91-94. De gav socialdemokraterna alibi. De har inte varit skyldiga till någonting dåligt sedan nittonhundrasprättihönsaskit för alla kommer ju ihåg de år som moderaterna "körde sverige i botten". Jag ger mig den på att även regeringen Tage Erlander 57-69 hjälpte till att reda ut konsekvenserna och städa upp efter regeringen Bildt 91-94. Sossarna har det för bra, inte undra på att somliga av de högsta hönsen har vissa drag av maktfullkomlighet. De är ju nästan untouchable...Det bästa vore nog om de fick regera några perioder till så att de inte längre kan skylla på den borgerliga regeringen 91-94. Det måste ju finnas någon slags preskriptionstid, även för borgeliga politiker...Go sossarna! Ni får min röst i höst...
Eld, eld...Sv:Vilket parti ska man rösta på?
Stoppa det i käften istället ,där verkar det höra hemma.Sv: Vilket parti ska man rösta på?
vinner valet. En gång för alla (10-20 år ) framåt täppa till truten på dom.
Deras sk allians kommer att hålla lika länge som det tar för mig att skriva detta inlägg..