Så sosse jag är tycker jag inte det är fel att tänka på sin egen ekonomi. Klart man skall köpa loss sin bostad om det går. Dels är det ju ett sparande till sig själv, precis som pensionsförsäkring. Det finns väl inte många som under de 10-15 senaste åren förlorat på att sälja sin bostadsrätt.. Om socialdemokrater i allmänhet resonerar som SvenPon är det inte konstigt att det går åt pipsvängen för det här landet. Jag har länge varit av åsikten att om man inte gillar landet så får man flytta, kanske det är dags att förverkliga den planen snart. Köpa loss sin lägenhet !
Förstår att det sticker i ögonen på folk när vissa kan göra en bra affär
speciellt om man är ursosse.
Tycker Vi sossar skall släppa just den delen av vår ideologi.
Det är sunt att tänka på sina levndsvilkor.
Mitt hem är min borg ligger alltid i naturkrafterna.
Skulle vilja ha en ordning som bestämmer att för varje friköpt lägenhet
skall det byggas en hyresrätt av samma kaliber.
Att äga sitt ege hem är ingen socialdemokrtisk ideologifråga.
Självklart att man skall kunna det!
Min gamle Far lantarbetare på Söderslätt jobbade och slet. Fick låna av vällvilliga bönder 1946
12 000 :- köpte ett gammalt gott hus där jag växte upp.
1959 så blev det för tungt dom sålde huset 160 000:- köpte en tvårummare 90 000:-
Gamle Mor(95)lever där nu. Jag är ende arving. Lägenheten är nu värd 1 000 000 :-
Tycker det är så djä... sundt att även en gammal arbetare kan få ut något
av dom djä... priviligerades "gottor".
Skäms inet ett dugg så sosse jag är att mina goooooa förälderar byggt upp något.
Varje Kommun borde göra en inventarirelista. Där skall alltid hyresrätter/köpe balansera 50-50
Tycker SvenSv: Köpa loss sin lägenhet !
Sv: Köpa loss sin lägenhet !