Jag kommer ha min dator i vardagsrummet inte så långt från TV. KAn du inte köra digitalt till 5.1 och analogt till 2.1 systemet ? Vet inte, vet inte vad jag ska köpa för högtalare än. I de flesta ljudkort kan du med drivrutinerna, ett enskilt program som följer med, välja om du vill köra ut signalen till 2, 4 eller 6 högtalare. Kanske det kan vara något? Jag kan ställa in om jag ska köra 2 kanal eller flera men man får ju endå fysisk dra ut alla kablar och det ur ljudkortet, känns lite dumt att hålla på så där hela tiden Du måste väl ändå alltid dra alla kablar fysiskt ;) Jovisst ;) Tror du enklast gör så att du köper en splitter för en kanal, den som ska gå till framhögtalarna i 5.1 systemet och dina två högtalare vid datorn. En sådan kostar inte många kronor.Koppla 5.1 högtalarsystem och ett 2.1 system i en dator
Jag kommer ha en enkel men ok 5.1 system så jag kan se mina filmer via min dator till TV.
Nu är det så att när jag inte använder det så vill jag enkelt koppla om så ljudet går till mina 2.1 högtalare vid datorn.
Men hur ska man koppla igentligen???
På något sätt måste jag göra så jag kan välja om ljudet ska gå till 5.1 systemet eller 2.1 systemet för jag vill inte ha båda igång samtidigtSv: Koppla 5.1 högtalarsystem och ett 2.1 system i en dator
Sv:Koppla 5.1 högtalarsystem och ett 2.1 system i en dator
På något sätt måste jag ha en switch så jag kan väljaSv: Koppla 5.1 högtalarsystem och ett 2.1 system i en dator
Sv:Koppla 5.1 högtalarsystem och ett 2.1 system i en dator
Sv: Koppla 5.1 högtalarsystem och ett 2.1 system i en dator
Det är ju så att du drar alla kablar så som det ska vara i ett 5.1 system och sedan slås ju de högtalare som inte används av när du väljer 2 högtalare i programmet.Sv:Koppla 5.1 högtalarsystem och ett 2.1 system i en dator
Men jag kommer ha 5.1 systemet runt TV och 2.1 systemet vid datorn.
ASh få se vad jag gör, är ingen bråska just nuSv: Koppla 5.1 högtalarsystem och ett 2.1 system i en dator
Sedan är det bara att koppla in och du får ljud i båda systemen samtidigt, men den du inte vill ha ljud i stänger du helt enkelt bara av.