(jag hittade inget forum för hårdvara, därför postar jag i skrivklåda istället)Mitt grafikkort har gått hädan.
Efter denna makabra upptäckt då jag kom hem från arbetet ikväll, och delvis p.g.a. min urusla ekonomiska situation för tillfället, så installerade jag AGP-kortet som ligger integrerat på mitt moderkort (AsRock K7S41GX).
Jag har laddat ner, och installerat, alla de senaste AGP och VGA drivrutinerna för detta moderkort.
Allt funkar frid och fröjd, med ett enda undantag...
Så fort jag skall visa någon 3D-grafik över huvud taget så låser sig hela datorn. Jag kan inte ens köra ett simpelt 3D-test för DirectX 9.
Någon som har något tips? Eller måste jag klara mig utan icke-2D-grafik fram tills på tisdag då lönen kommer in på kontot)
(Datorkonfiguration just nu: AMD Athlon 2500+, 2048MB RAM, diverse hårddiskar och lite USB-kablar anslutna till datorn (men inte till några apparater i övrigt).
[edit]Det funkar nu igen av någon anledning. Kompisen (som är bättre än jag på hårdvara) kom hem, tittade på korten och stoppade i det igen i burken. Då fungerade det igen utan problem. Mycket mystiskt.[/edit]