Var först ute efter att jag kan ringa via min dator till vanligt telefonnummer. Har kommit fram att det finns tre alternativ Det verkar som att du bara vill ha IP-telefoni för att kunna ringa ifall pengarna på mobilen tar slut. Då tycker jag att ett riktigt mobil-abonnemang är en vettigare lösning. mmm var ju ett till att tänka på men priserna på telefonsamtal på kontantkort går ner hela tiden så man kanske inte behöver ett "riktigt" mobil-abonnemang. Som jag förstod det så var poängen med IP-telefonin för dig att du skulle kunna ringa även om du inte hade pengar på mobilen. Har du ett abonnemang så löser du den delen.IP-telefoni
Bra att ha om man har ringt upp kontantkortet på mobilen.
Hittade inga som hade typ gratis anslutning och man ringer bara för det man betalar in.
Tittade på Skype men de är ju inte så billiga och jag har ingen anledning att ringa utanför Sverige.
Har nu hittat www.teleman.se och www.cellip.com
Visst det tar 30 kr respektiv 29 kr i månaden men då får man ju ett telefonnumer så folk kan ringa till en.
Någon som använder IP-telefoni från någon av bolagen eller något annat som erbjuder IP-telefoni (Jag har redan bredband men de erbjuder tyvärr inte IP-telefoni)Sv: IP-telefoni
1)
Jag laddar mobilen och ringer med den och ta emot samtal med den
2)
Jag laddar mobilen med 100 kr typ och sedan ett IP-bolag (exempelvis Skype-out) och använder den om jag vill ringa någon eller när pengarna är slut på mobilen och jag behöver ringa.
3)
Jag skaffar ett IP-telefon, visa har ingen månadavgift men måste ringa för minst 69 kr månaden eller så dra dom det i alla fall. Fördelen är att jag får ett telefonnummer som personer kan ringa när jag är hemma och jag ringer hyffad billigt till andra.
Fast jag vet ju inte hur mycket jag kommer ringa för??Sv:IP-telefoni
Att du får ett extra nummer ser jag inte som nån fördel. Mobilnumret kan dom ringa till när som helst, oavsett om du är hemma eller inte.
ThomasSv: IP-telefoni
Sv:IP-telefoni
Thomas