Bor i en lägenhet som har en TP anslutning men de har för dyra priser tycker jag Snabbt räknat (utan installationskostnad och liknande), för: mmm för priset av 10 mbit så får jag telefon och 24 mbit från Telia (Om de har någon ledig i stationen) 10 mbit via TP-kabeln är väl antagligen 10/10 medans 24 mbit via ADSL ofta är 24/1. Själv skulle jag ha tagit 10/10 om nu inte den fasta telefonen skulle vara av stor nytta. Jo det stämmer att jag har 10/10 men känns endå lite väl högt pris. http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCategoryId=1292&lngArticleId=4177 hmm ok. <b>Genom de nya reglerna måste Telia Sonera även erbjuda så kallad ADSL-anslutning för bredband via telenätet utan att kunden också har deras - eller någon annan operatörs - abonnemang för fast telefoni.</b> Vet inte, det enda jag vet att jag måste ha det bestämt på måndag annars är risken stor att jag inte har någon internet snart. Om BBB säger att telestationen är full så är det väl så att alla fysiska platser i stationen är upptagna, så oavsett operatör så är det kört... eller har varje operatör fått X antal platser tilldelade? Det verkar konstigt med dryga 400 för 10/10, de flesta tar väl typ runt 250 kr för det?! Tyvärr kan de ju sätt egna priser eftersom det inte går använda annat bolag än det kommunala bolagetSkaffa fast telefoni och ADSL
500 kr i månaden för 10mbit och 375 kr månaden för 2mbit.
Tänkte då kanske skaffa fast telefoni med ADSL.
Ringde då till BBB och fick svar att de kunde inte erbjuda fast telefoni där jag bor samt telefonstationen var full. Ringde då Glocalnet och fick svar att jag kan få 8 mbit men han kunde inte säga om stationen var full och jag hade inget telefonnummer att ge honom.
Telia är ju heller inte så billiga så nu vet man knappt vad man ska göra.
Någon som kan ge lite råd :)Sv: Skaffa fast telefoni och ADSL
telefon+adsl á 24 mbit: 494 kr/mån
telefon+adsl á 8 mbit: 464 kr/mån
telefon+adsl á 2 mbit: 424 kr/mån
Varav telefon: 125 kr/mån, adsl med telia som förval
(För Telia)Sv:Skaffa fast telefoni och ADSL
Sv: Skaffa fast telefoni och ADSL
ThomasSv:Skaffa fast telefoni och ADSL
Har mobil så telefon är ju inget måste (men man måste ha det för ADSL)
kan kanske tänka mig 2 mbit i alla fal så länge.Sv: Skaffa fast telefoni och ADSL
Genom de nya reglerna måste Telia Sonera även erbjuda så kallad ADSL-anslutning för bredband via telenätet utan att kunden också har deras - eller någon annan operatörs - abonnemang för fast telefoni.Sv:Skaffa fast telefoni och ADSL
Risken finns ju att stationen är full här men jag ska ta reda på lite mer infoSv:Skaffa fast telefoni och ADSL
Är inte det beslutet överklagat? Har för mig att jag läste nått sånt ganska nyligen och tills något nytt har hänt så är det som vanligt, dvs att man måste ha ett telefonabonnemang.
ThomasSv: Skaffa fast telefoni och ADSL
Sv:Skaffa fast telefoni och ADSL
Sv: Skaffa fast telefoni och ADSL