Hmm. OM det nu vore så att det stämmer som de säger, då har fysikerna lite att stå i, samt alla läroböcker på denna planet som behandlar energi. Kvantfysik? Nej, nej... det är bullshit. Det stämmer inte. Antingen är artikeln bluff, eller så är hela grejen bluff, eller så har de inte förstått att de lyckats suga upp energi via t.ex. induktion. <b>Hmm. OM det nu vore så att det stämmer som de säger, då har fysikerna lite att stå i, samt alla läroböcker på denna planet som behandlar energi. Kvantfysik?</b> Men ! Mina vänner stämmer mig till eftertanke. Det är ju intressant ifall de kan få ut mer energi än de stoppar in, men naturligtvis handlar det inte om att skapa energi. Energin kommer någonstans ifrån, kanske jordens magnetfält?Sv: Fri energi?
Sv:Fri energi?
Sv:Fri energi?
Naaah, jag köper inte detta riktigt. Så många som påstått att de lyckats med detta förut...
Och även om de mot förmodan skulle ha skenbart har rätt, att de får ut mer energi än de skickar in, så kan det ju innebära att deras experiment bara ligger lite före teorin. Det vore inte första gången i världshistorien som experimentalisterna sätter ihop experiment som teoretikerna får förklara i efterhand.
Så, för att göra en Adam Savage (MythBusters) och uppskatta sannolikheterna för detta experiment : 99.9% chans att de har gjort eller räknat fel eller för den delen ljuger medvetet för att sälja aktier i bolaget (el dyl). Strax under 0.1 % chans att de har hittat ett nytt fenomen som teoretikerna kan förr eller senare förklara utan att det bryter mot några av de nuvarande fysikaliska "grundlagarna" som t ex den om energins bevarande. Slutligen en mikroskopisk chans att de har hittat ett fenomen som faktiskt bryter mot "lagen om energins bevarande" och därmed skulle kunna vara "fri energi".
Mythbusters rockar fett för övrigt...Sv: Fri energi?
Klart att det inte finns fri energi,men !!!! det finns energi som Vi inte utnyttjar.
Vi behöver faktiskt mycket lite energi uteifrån för att vara lyckliga.
Vi alster ganska mycket energi själva genom att bara finnas.
(det kommer i olika ordningar !)
Vi förbrukar för mycket enrgi per capita om Vi räknar med dom källor som vi har koll på.
Solen är vår moder och om en massa mille år så är även den förbrukad. !
Tänk en gång till och universum visar vägen !
All energi kommer egentligen från ("The Big Bang")
Det var så djä.. djupt så jag begriper inte själv !Sv: Fri energi?
Klantfysik? ;)