Visste inte vilken vdelning jag skulle skriva detta på så det blev här... Intressant Jenny, jag har länge sökt ett sätt att fånga denna stream. Han hade löst det delvis. Den var sparad som en .avi men på min dator fungerade bara ljudet medan på hans dator fungerade även bild. Om du vill slippa krångel med konvertering och liknande så kan du testa att ladda ner VLC (http://www.videolan.org/vlc/). Den brukar kunna spela upp dom flesta filmer. Thomas För 2-3 år sedan använde jag programmet r7c för att fånga in en rm-fil.. Tjhohooooooooooooooo..... Jag lyckades med nämnda r7c Tänkte bara tillägga att VLC-tipset mest var till Jenny. Tror inte man kan spara strömmande film med det.Streama nyhetssändning
Det finns en nyhetssändning på TV4 hemsida som jag skulle vilja spara ner. Jag vet att det finns streamprogram som sparar ner men problemet är att jag har ingen url till någon .asx fil eller liknande då tv4 visar klippet genom ett javascript till nytt fönster...
Någon som har någon ide?
Uppdaterad...Min sambo löste det senare igår kväll när jag låg och sov...vet ej ännu hur men jag hade fått tips på min blogg om wm recorder..så det hade han kanske använt...?Sv: Streama nyhetssändning
Så här skrev jag i Forumet någon gång i mars.:
Kan du lösa detta till mig vore det Guld.
Ahaaa... är det så. Då förstår jag.
Om Ni har Real Player installerad kan Ni kolla på denna häftiga videosnutt.
Det är min son Johan som är klädd i svart och ligger och njuter fritt fall.
rtsp://qstream-rm.qbrick.com/00928/nord/autocleaner/060307/u-2006-0307-fallskarmny-161904.rm
Någon som kan fånga denna videostream till tex .mpg ?Sv:Streama nyhetssändning
Så jag laddade hem wm recorder som sparade den som wmv men tyvärr spelade den in hela sändningen så efter att jag klippt filme i windows movie maker så fick jag önskat resultat...Sv: Streama nyhetssändning
ThomasSv:Streama nyhetssändning
Jag har nu laddat ner denna kompetenta VLC.
Mycket inställningar där.
Om du känner för det skulle det vara bra om du kan och lyckas fånga denna stream.
rtsp://qstream-rm.qbrick.com/00928/nord/autocleaner/060307/u-2006-0307-fallskarmny-161904.rm
Var lägger programmet det fångade och i vilket format ?
Någon mer än Thomas får gärna komma med råd och dåd.
Tack på forehand som tennisspelaren sägerSv: Streama nyhetssändning
Har inte kvar programmet, men googlade och hittade det här:
http://r7cproj.euro.ru/indexe.htm
Har för mig att resultatet blev okej, men jag är inte helt säker :)Sv:Streama nyhetssändning
TACK Fredrik KanonSv: Streama nyhetssändning
Men så länge det handlar om att bara spela upp nånting (nästan vad som helst) så är det riktigt bra =)
Edit: Genom Fil - Vägvisare så gick det visst att spara strömmande film också. Enda frågetecknet kvar då är om VLC klarar .rm-filer.
Thomas