Jag flyttade in i den läghet jag nu bor i 1975 ! Jag vill fortsätta på denna tråd. Hyresvärden är skyldig att underhålla allt som ingår i lägenheten. Köper du en persienn har du ett underhållsskyldighet. Fanns det där när du flyttade in så är hyresvärden skyldig att underhålla det. Så säger lagen och det gäller även om du flyttade in 1682 (du ser lite gammal ut Sven ;)). Så att de säger att avtalet inte gäller, så är det bara att ta det till hyresnämnden. Gratis och bra påtryckning mot oseriösa hyresvärdar. Det som retar mig till max är............... Ett sista tillägg om dom varit förnuftiga och sattsat mina 9:- under alla dessa år Varför skriver jag om sååånt här ?Vad är det värt ?
man säljger och trixar med våra pengar !
Jag har betalt 9:- mån och 25:- mån för persiennere och kyl / mån
Inte faen får jag nya persienner eller ny kyl !
Njäää det avtalet Ni gjorde 1975 gäller inte längre.
Slut inga avtal om Ni inte har en bra advokat !!!
Eller som jag råder. Var med i Hyresrätt ! kostar en summa /månSv: Vad är det värt ?
Vaaaaaaaaaa............ Fae.............. betalar Vi för ?
Kolla Era hyresräkningar på avd. tilläggsval, kyl persienner mm.
Djä bluff när man testar dom !
Blir så djä.... arg när jag kommer på att jag blivit lurad !Sv: Vad är det värt ?
De måste dock inte byta ut det till splitternya saker om de går sönder. De får använda utrustning som stått i andra lägenheter innan. Kravet är att sakerna ska fungera och de ska inte sänka standarden.Sv:Vad är det värt ?
Våra persienner ser lite halvtaskiga ut....
Ok jag har betalt 9:- /mån 1975 - 2006 = 31 år x 12 mån = 372 mån x 9 = 3348 :-
Får jag nått ? av dessa pengar, eller är det någon som räknat fel ?????????????????
Undrar Sven som tänker köra "the hard way" mot min hyresvärd.
Det jag vill säga är att det är "bull" att sluta sådana avtal och Nu skall Vi köra dom i botten.
Skall bli en glädje att ställa min hyresvärd inför "fetta comple"
elle som Vi säge i Skåne "Fitta Komplet"
Varför skriver jag så ???. Det går inte att sluta sådana avtal för normalmedborgaren !
Djä...... lurenbedrägeri därför att det många få som kommer att få nytta av detta idiotiska avtal !
Jag ringde till min hyresvärd och sa att mina persienner behöver bytas. Vaaaaaaaa ?
Say no more !Sv: Vad är det värt ?
Sååååååååååååå är nu mina 9:- värda 35000:- Det blir djä... fina persienner.
Bara i min lilla lya.
Mmmmmmmmmmmmmmmm.............. Förbannad ! SvenSv:Vad är det värt ?
Jag är skitförbannad ! Tillval persienner och kyl/frys gäller,
så länge ingen ställer krav på att dett behöver bytas.
Här är ett bra ställe att få skriva av sig, jag är föbannad !
I morgon går jag ut och slår nån djä... direktör/eller aktienisse på käften.
Sov gott kl 21:54 för det kommer jag att göra. Håll Er undan ;-)