Hej mmm... mycket intressant. mmm... mycket intressant. Länkarna tycks inte funka i Firefox tyvärr.Energi fran gravitation
Kunde inte riktigt slappa det dar med gravitation och fri energi som diskuterades i "fri energi?" traden lite tidigare. Kan det vara sa att "fri energi" kan utvinnas ur gravitationen, eftersom den ar en konstant kraft till skillnad fran vind och vatten. Sa jag surfade runt och hittade dessa sidor:
http://www.energyfromair.com/Gravity.files/frame.htm
http://www.energyfromair.com/beijing/Taiwan.files/frame.htm
De pastar att de utvinner energi fran gravitationen. De har dessutom forklarande exempel med impulskraft dar pendelproblemet behandlas med kraftparallellogram istallet for med differentialekvationer som ar den vanliga proceduren.
Pa detta vis bryter man inte mot energins bevarande.
Kan inte past att jag forstatt det hela till 100% an, sa det kan ju vara nagot dolt fel i det hela.
/RobinSv: Energi fran gravitation
det finns parallella universum "sträng teorin"
Lär Er att tänka i dessa banor ?
När jag badar med mycket skum i badkaret ligger det många bubblor.
I en av dess bubblor bor och finns Vi. Se parallella universum.Sv: Energi fran gravitation
det finns parallella universum "sträng teorin"
Lär Er att tänka i dessa banor ?
När jag badar med mycket skum i badkaret ligger det många bubblor.
I en av dess bubblor bor och finns Vi. Se parallella universum.
Det finns hur mycket energi du vill.
Gravitation är en nyckel till förståellse om detta förhållande
Bra inlägg,spåna som jag hur det egentligen är ! Sv: Energi fran gravitation
Hur som helst: om de hade lyckats så hade det varit en mindre revolution just nu, och framförallt så hade personerna som lyckats med det varit på förstaidorna på varenda tidning i hela världen. Så nej, det stämmer inte.
Spontant kan jag tänka mig att man spelar bort grejer om man använder sig av krafter istället för energier. Betänk derivator etc.
<b>>eftersom den ar en konstant kraft till skillnad fran vind och vatten.</b>
Nej, nej. För det första måste du definiera vad du menar med att kraften är konstant. För det andra: Kraften ger upphov till en rotationsfritt potentialfält. Varje rörelse i en sluten kurva i ett sådant fält ger en energivinst/förlust 0 oavsett hur rörelsen går till.
Det är ungefär som att säga att du kan utvinna energi ur ett gummiband för att den kraften är konstant. Den är "konstant" i ett infinitesimalt litet (jävligt litet) område. Det hjälper inte, du får inte ut någon energi. Det är samma sak med gravitationen. Den är knappast konstant i höjdled, och bara för att den "finns hela tiden" betyder det inte att du kan utvinna energi ur den.