Citat AB: Men va bra! Ja Ja som Ni förstår så tycker jag att det är klandervärt. Men å andra sidan är defintionen på "att anlita barnflickor svart" inte så simpel som många kan tro, hur många föräldrar har inte betalt grannungen, lillasyster, lillebror eller dylikt för att få barnvakt en kväll, undrar hur många procent av dessa som betalt in skatt och arbetsgivaravgifter.... <b>undrar hur många procent av dessa som betalt in skatt och arbetsgivaravgifter....</b> <b>Men ! det smarta är att i detta tidiga skede lägga upp korten på bordet.</b> <b>men jag är ju tack o lov inte folkvald att leda landet heller... ;)</b> Kanske perfekta lösningen. Alla som är 55 år måste bli förtroendevalda på minst kommunal nivå. Sen låta pressen granska alla dessa och hänga ut de skyldiga och tvinga dem att betala retroaktivt. Många slantar staten får in då varje år :) mmm... det där med "svart" barnflicka kan jag svälja Men ! <b>Det var inte de heller när de "slarvade" med utgifterna... så med andra ord tycker du det var helt okej då?</b> Vad är väl detta mot Smart drag, städa ut liken
<b>Den nytillträdda borgerliga regeringen har gått ut med att det ska bli billigare
att köpa tjänster som görs i hemmet.
Och både handelsminister Maria Borelius och kulturminister Cecilia Stegö Chiló
är snabba med att erkänna att det anlitat barnflickor svart.</b>
Så sosse jag är så är jag imponerad.Sv: Smart drag, städa ut liken
Håller man inte med om vad en majoritet har beslutat så behöver man inte bry sig i det. Det är visst en suverän regering vi har valt. Skit i att betala in skatt överhuvutaget.
Ni som är arbetsgivare, bry er inte om att betala in arbetsgivaravgiften.
Varför skall ni göra det när handelsministern och kulturministern inte gjorde det?
*ironi*Sv:Smart drag, städa ut liken
Men ! det smarta är att i detta tidiga skede lägga upp korten på bordet.
Kasta första stenen den som inte gjort något klandervärt vid dekleration.Sv:Smart drag, städa ut liken
Sv: Smart drag, städa ut liken
Skulle inte det kunna falla in under HobbyVerksamhet? Det kan ju varit så att det rört sig om konsulttjänst, alltså det är barnvaktens uppgift att betala in dessa kostnader, men att man tjänat så lite att inkomsten klaras under begreppet Hobbyverksamhet så borde det ju inte belastas betalaren utan så fall barnvakten.
- MSv: Smart drag, städa ut liken
Tja, det verkar ju röra sig om en hel kortlek... *skratt*
Journalisternas julafton ;)
<b>Kasta första stenen den som inte gjort något klandervärt vid dekleration.</b>
Kan inte säga att jag gjort något klandervärt vid min självdeklaration... men visst har det hänt att jag "slarvat" med TV-licensen... men jag är ju tack o lov inte folkvald att leda landet heller... ;)Sv:Smart drag, städa ut liken
Det var inte de heller när de "slarvade" med utgifterna... så med andra ord tycker du det var helt okej då?
- MSv: Smart drag, städa ut liken
Sv:Smart drag, städa ut liken
När tjocksmockan Kulturminister visar sitt tryne i SVT då blir jag förbannad.
Oss vanliga TV tittare jagar dom med blåslampa ang TV avgift.
Toblerone-affären är ju bara en andeviskning mot detta.
Mona hade ju i allafall den goda smaken att ta TimeOut.
Jaa striden har börjat inför 2010.Carl Bildts spöke hänger åter över gamla Sverige.
Voine VoineSv: Smart drag, städa ut liken
Nja, dom tillhör ju "fel" parti för att ha kunnat vara i den positionen då... men folkvalda politiker var dom ju även under den perioden.
Nu hör det ju egentligen inte hit om jag tycker att det är rätt eller fel att "göra rätt för sig"... men om du läser mitt tidigare inlägg i denna tråd så kanske du kan göra dig en uppfattning om vad jag egentligen tycker.Sv: Smart drag, städa ut liken
klippta kvitton hos marjasin
svarta löner och utstuderat skattefusk av en vice statsminister/idrottsminister
att nyttja regeringsplanet över kontinent för att vara med på en såssekongress
hela gubbkollektivets utstuderade kortbedrägerier på bordelelr i belgien
den "kära" kommunisthyndans svarta affärer som företagare
vem minns inte även hennes utstuderade debitering på riksdagskontot för resor som hon redan fått betalt för
tja... listan kan göras hur lång som helst.
men
borelius, avgå nu så vi slipper fler pinsamheter,
sen kan vi alla njuta av att det äntligen blivit regeringsskifte i vårt avlånga land, och då skörda frukterna och se syselsättning ivälfärd ta fart.