Fy fan vad jag är arg nu AHHH Tack för du tipsade mig/oss. Jag talade om för Telia att jag inte kunde ha deras tjänst just för jag skulle flytta.Betala för något man inte kommer att använda
Fick en faktura från BBB som gäller till och med den 1 Jan 07.
Tyckte det var konstigt för jag är ju inte kund längre
Får dra tillbaka tiden lite så får jag förklara lite mer
Var så att jag valde porterning från BBB till Telia för de är billigare.
När det var nästan dags att gå över till Telia så fick jag ett jobb på en annan ort så jag ringde till
telia och sa upp abbonemanget.
Tänkte sedan allt var ur världen.
Fick nu en faktura av BBB och ringde dom och de sa att Telia bara tog tillbaka porteringen och jag är fortfarande kund hos dom.
Detta byter att ADSL fortfarande fungerar hemma hos min mor där jag bodde fast jag flyttade den 1 aug.
Nu tjatar dom att det är 3 månader uppsägning så det kvittar om att jag inte bor där, jag ska endå betala till och med 1 Jan.
Så nu är jag förbannad på att jag får betala något som ingen kommer att använda
Förbannad att Telia inte informerade mig
Förbannad att BBB inte förstår att jag bor ju inte där längre
Förbannad att BBB inte skickade fakturan förra månaden för då hade jag "bara" haft till sista Dec.
Så djävla arg nu på både BBB och Telia och mig själv att jag f-n inte kollade upp allt.Sv: Betala för något man inte kommer att använda
Jag tycker BBB borde vara lite mer förstående/förlåtande. Inte bara vara ute efter att klämm ur dig varje öre på teknikaliteter.
Telia borde tydlig informera att vid avbeställning fortsätter ditt tidigare avtal med din leverantör att gälla.
Vilket skäl angav du till telia när du ångrade dig? Angav du tydligt att du inte var intresserad av det gammla abonnemanget. T.ex. Angav att su skulle flytta eller så?
Finns ju nu risk att företagen förlorar mig/oss/dig som kund.
Negativ rykte är lätt att bygga upp, svårt att bli av med.Sv:Betala för något man inte kommer att använda
Personen sa att det var helt ok och så var det inget mer med det.
Så det blir att lägga ut 1500 på ingenting.