Jag undrar kan man inte använda datorn som telefonsvarare? Datorn kunna känna av nr . då kan man lämna olika meddelande ,kanske ett till kronofogden och en annan till chefen eller till kompisarna.?Allt större del av internet användare har fast uppkoppling. Titta på asterix servern. Det är mer än en telefonsvarare. Där kan du koppla amtal vidare gör tonvalsalternativ, mm... :-) ,ju jag var övertyggad att finns en del program som gör allt eller mycket mer vad jag tänkte på.Bara jag inte känner till det , inte heller har jag stor behov av . Min telefon har ingen nr.rep.funktionen, bara den bärbar delen ,När ringer då inte alltid hittar den. Mitt bredband kommer från samma jack som samtalen då kan inte vara så svårt att gå i en (log)fil heller. Det hade varit intressant om man kunde använda sitt existerande tidbokningsprogram (eller liknande) och hämta telefonnummer från sin existerande nummerpresentatör och få upp kunduppgifter i datorn innan kunden ens hunnit säga flaska (om uppringaren är kund, givetvis), utan att för den skull behöva byta till voip eller andra grejor. Det här tål nog att fundera på. Man kanske kan använda ett vanligt modem för att plocka upp telefonnumret, och svara med vanlig telefon. för att fånga upp nummer så måste man ha ett special modem som klarar av nummerpresentation.Dom modem brukar komma med ett API såm gör att du kan känna av vilket nummer det.Tror det finns ett sådant exempel här på pellesoft.Men som sagt måste ha ett special modem. mmm, det stämmer. Men det finns nog många modem som har nummerpresentation. Jag kastade ett öga på US Robotics faxmodem´s spec och den har "Caller ID" vilket väl är nummerpresentation. Och inte är den dyr heller, och det finns säkert billigare alt. Kan till och med hända att jag har en sådan liggande i nån låda sedan FB (före bredband). hitta detta Hej Göran Tack för tipset, Joakim (varför hittade inte jag det?) Kul att mitt gamla projekt kom på tapeten. Hej Sven-Åke Går det att logga i nr med programmet ? Jag får inte igång den. :-( Högerklicka på filen och välj egenskaper, fliken kompatibilitet där kan du välja vad den ska köra som. gör som ovan kryssa i kör det här programet i kopabilitersläge för:avanserad telefonsvarare
Sv: avanserad telefonsvarare
Sv:avanserad telefonsvarare
Jag har ingen aning vad en asterix serv är, eller det skype telefon , men det går ju genom datorn det sägs att den billig också.går det använda den?Sv:avanserad telefonsvarare
Sv:avanserad telefonsvarare
Jag har sökt lite här på pellesoft men hittar inget om ämnet, är det någon som vet så tipsa gärna.Sv: avanserad telefonsvarare
kanke kan hjälpa dig lite http://www.pellesoft.se/communicate/userprogram/program.aspx?tid=797
Du får fråga Sven Åke Persson för mer information.Sv: avanserad telefonsvarare
Ja , jag tror att det går att göra. Alla dator har en vanligt modem (det kan vara ganska avanserad typ fax eller vois vem vet mer?) + har man en ADSL modem.Det kan inte vara svårt att lämna ,eller av läsa telefon nr-t och koppla din databas( din register). eller ?Sv:avanserad telefonsvarare
Får kolla närmare på det i helgen men det låter ju klockrent. Dessutom billigt.
Jörgen, hur det funkar med det interna modemet är lite svårt att få kläm på.Sv: avanserad telefonsvarare
Jag använde det i flera år.Loggade alla kända och okända nr. som ringde mitt nr.
Jag byggde allt enl. beskrivning.Vår ambition var att avslöja hemliga nr.
Men det sket sig och det var naivt av oss.Sv:avanserad telefonsvarare
Jag tog hem dit program zippat upp den men vill inte funka. måste man ha visual basic ? Jag nyss avinstallerat .Kan du hjälpa lite på trvavet?(heter så?) programmet innehåller en massa filer ,behövs dem alla ? :-)
Tack i förhandSv:avanserad telefonsvarare
//HenkeSv:avanserad telefonsvarare
Välj windows95/98