Hej, borde ju gå.Om DVDn har en egen tv tunner(vilket den borde ha) så spelar du in ett program med DVD-tunern och kollar på tv med TV-tunern. Läste i ONOFF:s senaste reklamblad att Sony RDR-HX720B har inbyggd TV-tuner. Eftersom det handlar om analoga sändningar som din TV klarar av så kan du helt garanterat kolla på en kanal och spela in en annan. Jag kan i princip inget om sånt här... Det är ganska vanligt att den sista biten fortfarande är analog när det gäller kabel-TV, antagligen för bekvämlighetens skull, så ja, det låter troligt. Nu har jag köpt en och det funkar ju klockrent!Inspelningsbar DVD
Var tidigare ikväll iväg och skulle köpa en inspelningsbar DVD med hårddisk.
Efter mkt letande hittade jag till slut en jag ville ha.
Då frågar jag försäljaren(för säkerhets skull innan jag skulle betala...) så att man kan se ett program och samtidigt spela in ett annat, på annan kanal.
Nä, det gick inte. Det går tydligen inte på några DVD recorders.
Kan det verkligen vara så?? Verkar ju helt sinnessjukt!
Finns det inget sätt att komma runt detta?
Vi bor i ett område där vi har gemensam kabel-tv i området.
Försäljaren sa att man kan hyra t ex Boxer-paket och då kan man köpa en box som har två tuners. Då skulle det funka. Men som jag skrev så har vi gemensam kabel-tv och hyr jag Boxer-paketet får jag inget extra än det jag redan har och betalar för. Har ju ingen lust att betala dubbla avgifter varje månad....
Så, är det så sjukt det fungerar?
Går det att komma runt det på något sätt???
Någon som vet?
/JockeSv: Inspelningsbar DVD
Sv: Inspelningsbar DVD
Sv: Inspelningsbar DVD
Förvisso har du inte nämnt om det faktiskt är analoga sändningar du får, men jag antar att det är helt vanlig box-lös kabel-TV.
Edit: För att se på en kanal och spela in en annan så gör du som på video-tiden. Du ställer in kanalen du vill spela in på DVDn och sen byter du till den kanal du vill se på TVn.
ThomasSv:Inspelningsbar DVD
Som jag har förstått det är det så här i vårt område:
I vårt område har vår gemensamma "mottagare"(eller vad det heter) uppgraderats till digital, men signalerna ut till husen är fortfarande analoga. För att få digitalt hela vägen till husen måste man byta kablar i marken.
Låter det troligt/vettigt?
Om det är som jag tror, betyder det i så fall att det borde fungera hos mig?
/JockeSv: Inspelningsbar DVD
Kan du se på TV utan någon typ av box så är det analogt och då kommer det att fungera som du vill.
ThomasSv:Inspelningsbar DVD
Tackar för hjälpen!
/Jocke