Jag funderar på att införskaffa en bärbar dator väldigt snart. När jag är hemma så kommer jag troligtvis vilja använda min stationära dator och den bärbara när jag är ute på vift. Finns olika synk program som kan göra så den läser av en viss katalog och lägger över om det inte finns eller om det finns nyare filer till en annan katalog kan inte vara för svårt att bygga ett sånt program själv heller.. är ju bara bara jämföra "senast-ändrat-datum" etc För projekt är det ju även annars vettig att titta på en versionshanteringslösning. Jag kör t.ex. en subversion server på bordsdatorn och använder TortoiseSVN som klient. Funkar finfint. Tänkte precis föreslå exakt den lösningen. =)Gemensamma filer på stationär och bärbar
Hur kan man smidigast arbeta med samma filer på båda datorerna? Tex projekt i Visual Studio och så.
Hur är det förresten med VS2005-licensen, får man ha samma kopia installerad på både den stationära och den bärbara? Vanligtvis skulle jag anta att man självklart inte får ha samma kopia installerad på 2 datorer, men har för mig att jag har läst om att tex Office får installeras på en stationär och en bärbar samtidigt.
ThomasSv: Gemensamma filer på stationär och bärbar
Sv:Gemensamma filer på stationär och bärbar
Sv: Gemensamma filer på stationär och bärbar
Sv:Gemensamma filer på stationär och bärbar
Var hittar man en lämplig svn-srever?
Edit: det är visst tigris som gör den?
Man är ju bra smart när man inte tänker på google... =)