Ska göra en liten presentation i OpenOffice Impress. Inga OpenOfficare här alltså... Jodå jag har kört OpenOffice/Staroffice sedan några år tillbaka men har enbart använd writer eller kalkyl. Jag kör OpenOffice<b>.org</b>, men har ingen erfarenhet av Impress. ><b>.org</b>OpenOffice impress - använda samma animation för alla listor?
Jag har vanliga punktlistor, och jag vill att en punkt kommer i taget när jag trycker på knappen. För enstaka punktlistor är det inget problem. Lägga till en "Anpassad animering", ändra animeringen till att gälla dispositionnivå 1, och that's it.
Problemet är ju att jag vill ha så på alla punktlistor jag har. Hur fixar man det?
Jag har provat att lägga till det till "master pagen", men det verkar inte ge något utslag. De poppar upp, sida för sida istället.
PS. Valet av delforum är kanske lite märkligt. Men <b>Microsoft</b> Office är ju knappast rätt forum...Sv: OpenOffice impress - använda samma animation för alla listor?
Sv:OpenOffice impress - använda samma animation för alla listor?
Sedan hänger jag inte heller med vad du menar :)Sv:OpenOffice impress - använda samma animation för alla listor?
Sv: OpenOffice impress - använda samma animation för alla listor?
Ja, ja, skit samma.
<b>>Sedan hänger jag inte heller med vad du menar :)</b>
Vad jag menar är följande:
1. I impress eller powerpoint så har man ett antal bilder, "slides".
2. Varje bild har en viss layout (t.ex. rubrik + punktlista eller rubrik + bild eller rubrik + två punktlistor bredvid varandra eller rubrik + punktlista + bild, etc.)
3. När man trycker på musknappen eller om tiden "går ut" så får man nästa steg. Normalt sett är det nästa bild.
4. En variant är att låta "nästa läge" vara ett av objekten i layouten, till exempel en punktlista. Men i så fall kommer hela punktlistan upp.
5. Det jag vill åt är att låta "nästa läge" vara en enskild punkt i punktlistan. Det åstadkommer man i "Anpassad Effekt". Inget problem, funkar som det ska.
6. Nu är bara grejen att jag har 30 sådana punktlistor, och gärna hade lagt effekten på allihop på en gång. Kan inte hitta något sätt att göra det på, inte ens med "master page":n. Frågan är om det går och i så fall hur.