Som gammal flygare är jag sjukt intresserad av väderdata. Och hur mycket ändrades lufttrycket genom att du vädrade dessa funderingar? > Och hur mycket ändrades lufttrycket genom att du vädrade dessa funderingar? <b>Och hur mycket ändrades lufttrycket genom att du vädrade dessa funderingar?</b> <b>Fredrik </b> <b>Du som har varit i Falsterbokanalen många gånger. Nix Nix vingar går inte av ! <b>Nix Nix vingar går inte av !</b> mmm..... Det är också en förklaring. men kära Fredrik.! Vingar går inte av ! <b>> Och hur mycket ändrades lufttrycket genom att du vädrade dessa funderingar?Lufttryck okt 2006
I skrivande stund har Vi rekordlågt lufttryck (2006) här i Stockholm.
Det som är särskilt intressant att det sjunkit från 1013 (normalt) till 982 på 6 timmar.
Det betyder att jag på min höjdmätare måste justera 248 m från kl 8:00 till 14:30
Då gäller det att ha rätt inställningar om det är dålig sikt.
Men iofs. så gäller samma förhållande om du går upp för ett berg 248 m.
Så det är kanske inte så märkvärdigt. ! ?
Programarkivet:977Sv: Lufttryck okt 2006
Sv:Lufttryck okt 2006
Kan nog gissa att det var ungefär lika mycket som pös ur dig när du postade detta..Sv:Lufttryck okt 2006
mmm.... förstår att du försöker vara lustig.Ok "no hard fellings" du är bra. :-b
Men det är så att Vi har hålrum(fysiskt) i kroppen som påverkas av lufttrycksändringar.
Vi får ont i ett knä eller något annat ! Men den bästa värdemätaren att Vi börjar jäspa.
Det beror på att ett hålrum i huvudet plötsligt ändrar tryck.Så mina forskningar i ämnet
är om Vi börjar jäspa så börjar det hända något i vädret. Just i tryckändringen när det vänder
händer det för mig. Berätta gärna här hur det var när Ni fick"ont" började jäspa kollektivt.
Jag följer timme för timme hur det är här hos migSv: Lufttryck okt 2006
Du som har varit i Falsterbokanalen många gånger.
Det var inte höjdmätaren det var fel på :-)
Han måste ha dragit i vingen i något när han vinkade !
Jag vet hur dom funkar när det är uppvisning på G
Vi där bak bra håller i oss, helt utlämnade.
Dom flesta flygolycker beror på piloter som fattar fel beslut
och dom flesta svåra olycker sker under uppvisning !!!Sv:Lufttryck okt 2006
Det var inte höjdmätaren det var fel på :-)</b>
Det lutar åt att det var utmattning.. ;)Sv: Lufttryck okt 2006
Möjligt vis att motorn skar och exploderade, men icke troligt.
han slog i vingen 4 m från fästet när han vinkade. !Sv:Lufttryck okt 2006
Klart de gör! Piloten var på så hög höjd att det enda han kunnat slå i var en fet fiskmås.. :)Sv: Lufttryck okt 2006
Något mycket kraftigt(häftigt) måste ha skett.Man slår inte av en vinge med fågelkollision.
Han slog i brofästet eller segelbåtsmast. 4m från infästningen till flygkroppen.
Kära Fredrik mfl. jag var inte där .Om jag sårar någon så är det inte meningen.
Redan på inledningen av vittnesutsago hörd jag vad det handlade om . Uppvisning !
Han slog i brofäste eller tuff segelbåt!
Den omvittnade "vingtippningen" är "krusial". Vad hände efter !?Sv: Lufttryck okt 2006
Kan nog gissa att det var ungefär lika mycket som pös ur dig när du postade detta..</b>
Jag räknade på det, och det verkar vara i perfekt balans.