När jag kom hem idag och slog på datorn så gick allt igång som det skulle men skärmen var helt svart. Efter lite felsökning (annat grafikkort, byta minnet, koppla bort olika prylar) så har jag kommit till slutsatsen att mitt moderkort på något sätt har gett upp över dagen. ASRock 775Dual-VSTA http://www.asrock.com/product/775Dual-VSTA.htm Tack för svaret, att inte ha SLI kan jag leva med, och efterom kortet går på under 1000-lappen så spelar ju det inte någon större roll.. Har dålig koll på hårdvara nuförtiden men verkar det vara ett "bra" moderkort? Jag tänker på busshastigheter och liknande.. Har tyvärr ingen egen erfarenhet av ASRock... fast kollar man recensioner på nätet så verkar det vara ok. Är inte ASUS som tillverkar ASRock, fast ASRock är avsedd för de som överklockar, mm? ASRock tillverkas av Hua Ching som är ett dotterbolag till ASUSTeK Inc...Moderkort med AGP och PCIe
Kruxet är att jag i mitt ekonomiska sinne för 4 månader sen bestämde mig för att köpa nytt grafikkort, eftersom mitt moderkort kör AGP så pungade jag ut 4000 för ett maxat AGP-grafikkort, nu när moderkortet är kasst så funderar jag på om man ska uppgradera resten när man ändå håller på, men jag skulle helst undvika att köpa nytt grafikkort det närmsta året.
Så, finns det något moderkort på marknaden med stöd för core 2 duo som har BÅDE AGP-slot och PCI-express (med SLI) för framtida uppgraderingar? Jag har noll koll för tillfället och sätter mitt hopp till Pellesoft!Sv: Moderkort med AGP och PCIe
...verkar dock bara ha en PCIe slot så den stödjer inte SLI...
Har faktiskt inte hört talas om något kort med AGP samt 2xPCIe... fast det finns kanske nåt...Sv:Moderkort med AGP och PCIe
/FSv: Moderkort med AGP och PCIe
Sv:Moderkort med AGP och PCIe
Sv: Moderkort med AGP och PCIe
Kul Fredrik att du är nöjd med kortet