Får börja med att ursäkta för att det ligger i fel kategori, men jag hittar inget vettigt hårdvaru-forum :/ Kanske borde avsluta den här tråden nu ;)Proliant 1600?
Hur som haver, har precis skaffat en begagnad Proliant 1600-server, men den fungerar inte. Den har dock fungerat enligt köparen, fast det var ett tag sedan. Den avled tydligen vid ett misslyckat försök att få ut I/O-kortet.
Status nu:
1) Lysdioder lyser som de ska tror jag, "processor-ok" lyser
2) Fläktarna snurrar
3) Status-lysdioderna på tangentbordet flashar till på tangentbordet vid start
4) Inget liv från skärmen, även testat med externt grafikkort
5) Inga pipljud, vet inte ens om det finns någon högtalare, har iaf. inte hittat någon
6) Datorn startar inte om diskarna inte får ström (!?) trots att alla datakablar är urdragna
7) Nu är det enda inlopplade i/o-kort, moderkort, bakplan samt ström till hårddiskarna
8) Jag har prövat med elektronikrengöring då den här modellen tydligen har en förmåga att få kontaktproblem när de rubbas lite för mycket
9) Har prövat ett tips om att ställa om lite switchar för att sedan boota från diskettstation och uppdatera rom. Den läser inte ifrån disketten
10) Med IDE-kabel inkopplad till cd-enheten så lyser aktivitetslysdioden konstant på cd-enheten, och det går inte att mata ut släden
11) Har prövat lite olika kombinationer av allting tror jag, men långtifrån alla tänkbara
Är det någon som har några bra idéer?
Jag letar efter information om en kontakt från nätaggregatet som ser ut som att den ska sitta på en stiftlist (2*5, med en i mitten igensatt), kan den ha åkt ur vid det misslyckade försöket att få ur I/O-kortet?
Servern ska för övrigt användas för att köra mssql/backend för ett LAN om den tänker återuppstå ;)Sv: Proliant 1600?
Var en strömkontakt som inte var ditsatt på bakplanet. Att hitta någon form av manual som bekräftade mina misstankar tog lite tid. Att bara pröva vågade jag inte då jag var rädd att bränna sönder något om jag hade fel. Kan tillägga att på Prolilant 1600 så ska alltså 4 st stift inte vara anslutna.