Citat: AB Sist Friidrotts VM gick i Sverige (Göteborg), så gick Göteborgs kommun Jag respekterar din åsikt. Men ! VM 95 må ha varit misslyckat i ett par avseenden (omstarter, ekonomi e t c), men EM i år var vad jag förstått ett ekonomiskt lyckat projekt (och inte minst idrottsligt). Braaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Per "Say no more" Heare Heare >Sist Friidrotts VM gick i Sverige (Göteborg), så gick Göteborgs kommun back rejält! >Tänk om Sverige hade fått betala för Fuglesang rymdresa...då hade han aldrig kommit iväg. <b>>Tänk om Sverige hade fått betala för Fuglesang rymdresa...då hade han aldrig kommit iväg. att beakta: Tror det är någon som inte riktigt vet vad han talar om här. Fast man ska tänka lite mer utåt Jag fattar noll av ditt resonemang Anton! Jag måste dyka ner i denna diskussion och faktiskt hålla med Sven-Åke och övriga som är positiva till Friidrott VM 2011. Det är väl där skon klämmer. Att det är Göteborg som dominerar vad gäller sportsliga arrangemang. De gillar väl inte det här i huvudstaden. En anledning jag jag tänka mig att Göteborg har det är tack vare Ullevi. Stockholm är definitivt inget alternativ! ( I'm with you there bro ) <b>>"Hole Gothenburg are living"</b> what the hell! Du får ursäkta Lars men RAI vill jag inte ha att göra med någon mer gång.När det gäller journalister och TV-folk så är Rai tillsammans med tyskarna och fransmännen dom som är värst. D*****r vad vi fick springa och jaga dom bort från ställen där de inte fick vara. Dom var ju ettrigare är flugor, för att inte tala på hur många dom var. Det är lite det jag menade!Friidrott VM 2011
<b>Friidrottsförbundet söker VM 2011
Trots att regeringen ännu inte garanterat statligt stöd</b>
Braaaaa...... Vi socialdemokrater kommer att stödja Er när Vi vinner valet 2010.
Fattar inte hur borgarna kan gå emot ett sådant enkelt positivt åtagande.
Det kommer hur enkelt som helst ge Sverige och företagare i Sverige positiva resultat PR
Fö. så tycker jag att skolministern har alldeles rätt med sitt förslag om centrala prov för 3:e klassare
Ett gammalt förslag från oss Socialdemokrater
som Vi tyvärr inte fick genom i en "flummig" partikongress.
Jag tycker också att det är kanon att sitt i opposition efter 12 år.
Det vitaliserar demokratin braaaaaaaSv: Friidrott VM 2011
back rejält! Jag skulle ha blivit jävligt förbannad som Göteborgare, om
jag inte hade varit sporttokig. Dessutom var hela tillställningen något
avslagen. Möjligtvis kan vi tacka arrangörerna för att de hårdlanserade
det svenska begreppet "omstart" internationellt.
Låt de stora vana aktörerna arrangera Friidrotts VM, Sverige är för litet!
tjosan!
Sv:Friidrott VM 2011
Vi tar det ! det är inte bara Göteborgs sak. !
Vi tar det ! Inga andra åsikter välkomnas ;-)
VI SKALL SÖKA , (det har Vi redan gjort inofficiellt)Sv:Friidrott VM 2011
Jag tycker din åsikt Lars på något sätt symboliserar den svenska "nej,varför det"-mentaliteten som retar mig så mycket. Varför kan vi som land aldrig enas om något och ställa oss helhjärtat bakom det. Det känns på något sätt som att vi är världens mest pessimistiska folk. OS, nej, varför det, för dyrt! VM, nej varför det, för dyrt! Bla bla bla..."Jag är inte intresserad av friidrott, jag är intresserad av jazz/hästar/knyppling/orientering, jag vill ha VM i det i stället."
Ibland måste man satsa lite och ta lite risker. Var VM 95 verkligen en förlust, kan PR-värdet överhuvudtaget mätas? Hur mycket får en folkfest kosta? Måste allt vi lägger pengar på ställas mot sjukvård, arbetslöshet e t c? Kan vi inte ha både och?
Tänk om Sverige hade fått betala för Fuglesang rymdresa...då hade han aldrig kommit iväg. Tänk alla insändare som skulle sågat projektet : "Rymdforskning? Fixa arbetslösheten först!". Som väl är betalar båda ESA och NASA för resan så kanske kan vi glädjas lite grand åt detta i alla fall.
Det är värdelöst att leva i ett land som är så negativt och dessutom har taskigt väder. Jag tror jag flyttar... :-)
Och angående att Sverige är för litet : Vi är inte mindre än vi gör oss...Sv: Friidrott VM 2011
Dysterkvistarna med Leijonborg i täten kan gå och gräva ner sig,Sv:Friidrott VM 2011
Det var väl så att alla tjänade på VM -95 utom Svenska friidrottsförbundet som gjorde en förlust på ca 50 miljoner kr och var nära konkurs.
>Jag skulle ha blivit jävligt förbannad som Göteborgare, om jag inte hade varit sporttokig.
Varför?
>Dessutom var hela tillställningen något avslagen.
Var du där? Jag var där fem dagar, tyckte det var allt annat än avslaget!
>Låt de stora vana aktörerna arrangera Friidrotts VM, Sverige är för litet!
Sverige och Göteborg skötte VM -95 och nu senast EM 2006 utmärkt. Vad var det som fattades? Vad var det dom inte klarade av?Sv: Friidrott VM 2011
Men är det inte därför han inte kommit iväg förrän nu? Andra länder har betalat mer och fått förtur?Sv:Friidrott VM 2011
Men är det inte därför han inte kommit iväg förrän nu? Andra länder har betalat mer och fått förtur?</b>
Precis min poäng!
Sverige skulle aldrig betala för detta, vi parasiterar på andra länder hellre än att betala för kalaset själva. Hur kommer det sig att en svensk nu är väldigt nära att få åka ut i rymden och bara två veckor före dess så blir det nyheter av det hela?
Varför kan inte en svensk statsminister stå upp och säga : "Vår målsättning är att ha en svensk astronaut besöka IIS inom 5 år!". Det skulle dom gjort för 10 år sedan!
Jag vill se en svensk statsminister med visioner och som vågar stå för det och kämpa för det...Sv: Friidrott VM 2011
Det är av rent sportliga hänseenden, som jag anser att proffs ska
låtas arrangera evenemang av friidrotts VM magnitud.
vi rockar fett vid innebandy VM, Rullstol basket och NM i spetsknyppling!
Heil Svezia!Sv:Friidrott VM 2011
Först säger han att de "vana aktörerna" ska få arrangera, något som inte har med ett lands storlek att göra, ändå tillägger han att "Sverige är för litet", som om det hade med saken at göra.
>Låt de stora vana aktörerna arrangera Friidrotts VM, Sverige är för litet!
Fråga till Lars, vilka är de stora vana aktörerna du talar om? Antar att du menar Finland som ju arrangerat friidrotts-VM två gånger, Mer vana på friidrotts-VM har ingen annan.
I ett annat inlägg skriver han att rent sportsliga hänseenden ska avgöra vem som får arrangera vm i friidrott. Jag undrar då om det är osportsligt om vm i friidrott arrangeras av Sverige. På vilket sätt isåfall? Genomfördes vm -95 på ett osportsligt sätt? Eller menar han att Sverige inte är tillräckligt framgångsrik som friidrottsnation för att arrangera ett vm i friidrott? Sv: Friidrott VM 2011
Om nu vi har VM så betyder det att vi för en massa turister som spenderar en hel del pengar.
Vi får ett PR om Sverige när flera miljoner tittareQue???
1) Kan man inte tycka både att de vana aktörerna ska sköta jobbet, samt att Sverige är för litet????
2) Vem har påstått att något skulle bli osportligt????
Helsingfors VM 2005 och dess skitväder utan like, belyser ånyo vikten av att förlägga
denna typen av arrangemang till solvarma-breddgrader.
Tjosan!Sv: Que???
Jag var med på Vm -95 och EM -06 och jobbade med ordning och säkerhet bägge gångerna. -95 gick dom back av en stor anledning, nämligen fokuset. Dom som styrde då styrde på fel fokus. Dom ville ha pengar och en enorm vinst. De grejer dom plockade fram för att åstadkomma detta var fel grejer till viss del. 2006 fokuserade dom på helt andra grejer nämligen minimiantalet. Alltså vad är det minsta vi kan göra för att få det att gå runt ekonomiskt? Notan för 2006 kommer inte att rent praktiskt vara klar förrän om kanske 5 - 10 år för dom har tagit med delar som kommer att gynna Göteborg stad på ett längre perspektiv.
Dessutom pratade jag med EAA:s president vid ett tillfälle och han sade att det var det roligaste evenemang han varit på i hela sitt liv. "Hole Gothenburg are living". Detta är ju ett betyg som inte kan bli bättre för framtiden i Göteborg. Dessutom gick han även ut i media och sade detta efter EM.
Sedan kan jag inte förstå dom här som säger att Sverige är för litet och lämna det till proffsen. Göteborg är efter 1995 och VM världsskänt för att göra arrangemang som är bland de bästa i världen. Varför ska vi då inte fortsätta vara det. Göteborg är ju friidrottens ansikte utåt i världen och det kommer inte ens stockholmare i närheten av. Ursäkta alla stockholmare men ni ligger efter Göteborg denna gång.Sv:Que???
Sv: Que???
Att ha det i globen eller någon annan stans tror jag inte att det fungerar alls.
Sedan tror jag inte Stockholm är så intresserad av det för när nu de skulle bygga en stor stadio för fotboll så valde de bort löpabanorna för att publiken skulle komma närmare (eller kanske för att få in fler folk)Sv:Que???
Jag vill givetvis inte missunna Sverige roligheter, men vi kan aldrig
skapa den atmosfär som de kontinentala storstäderna kan.
Här ska det alltid vara statsfinansierade garantier. SVT's bildproducenter
missar babe'sen och excentrikerna på läktarn till förmån för de bulgariska
kulstöterskornas mustascher.
Hettan, tempot och världsrekorden uteblir.
.......................
.......................har jag inte lite rätt?Sv: Que???
Kallar du götet en håla? =)
Jag förstår inte Lars Gottfridsson resonemang.
Så eftersom svenska arrangörer koncentrerar sig på sporten och inte på halvnakna packade fruntimmer och avdankade alkisar så är vi ett olämpligt land för VM?
Vill du se de sistnämnda är det väl bara att dra ner på närmsta krog?
Göteborg visade under VM att vi klarade av en så pass stor press. Och med den vanan vi har haft hittills så tror jag att vi fixar att göra det här till en riktig vinsthistoria nästa gång. Men eftersom jag inte är ekonom så tror jag inte att jag är kompetent nog att uttala mig i det avseendet. Jag är tämligen tveksam till om så många andra här är det...Sv:Que???
Vi kör i Götet!
Med senaste fina sommar i minne samt den för Sverige så gynsamma växthus effekten,
så är jag redo att ompröva min inställning. Vi får väl bussa in lite brallisar från kontinenten
och låta RAI (italiensk TV) sköta sändningarna.
deal or no deal ?Sv: Que???
Sv:Que???
Backstage ska det "va fan culo:as", Kentaris ska fake:a MC-olyckor osv.
Alla ska vara kåta, förbannade och solstugna. Låt folkfesten börja.....
no?