Jag har precis köpt en P990 och jag har lite funderingar. Det går inte. Ett klick krävs. Drygt. Hade en W950 först och på den så var Idag-vyn alltid framme. Eller rättare sagt, någon annan vy fanns inte. Håller med lite. <b>Idag-menyn finns inte heller i flip-closed.</b> Mm..de minimeras bara. Det anses inte användarvänligt att man ska behöva stänga varje program efter sig. Windows Mobile har likadant. <b>Det anses inte användarvänligt att man ska behöva stänga varje program efter sig. Windows Mobile har likadant.</b> > Hur stor är chansen att SE ändrar sig och lägger in så att man kan få Idag-vyn som standard? <b>Det finns program som visar snygga Today-vyer också.</b> Men är det så jobbigt att trycka högerpil? Nja, när man stänger luckan så är vyn borta igen. Och för att starta något program med luckan stängd så måste jag helt enkelt stänga idag-vyn och sen öppna den igen när jag är klar med programmet.P990 - Idag-vy
Är det nån som vet om det går att få Idag-vyn att visas automatiskt och hur man gör det i så fall?
ThomasSv: P990 - Idag-vy
Tar man bort luckan, eller aldrig stänger den, så ligger Idag kvar hela tiden.Sv:P990 - Idag-vy
Poängen med Idag tycker jag är att man ser det mesta man behöver se så fort man tittar på mobilen, utan att behöva göra nått.
Idag-menyn finns inte heller i flip-closed.
På M600 är Idag-menyn framme default (är ju samma OS och UIQ3).
Det är dock Sony Ericssons beslut och inte UIQs. Nämner det eftersom jag jobbar på UIQ :)Sv:P990 - Idag-vy
Jo? I standardkonfiguration så kan jag trycka på "högerpil" så kommer jag in i Idag-vyn. Den ikon som har 3 blåa kuber och en gul.
<b>Nämner det eftersom jag jobbar på UIQ</b>
Oooh... låter som ett schysst jobb =) Vad sägs om att lägga in möjligheter att faktiskt avsluta program (förutom via aktivitetshanteraren)? För "bakåtknappen" är väl i princip som att minimera program bara?
Lyckligtvis har Sony Ericsson lagt till aktivitetshanteraren. Det finns även en del 3:e parts-program som hanterar sånt. Det finns program som visar snygga Today-vyer också.
Hade glömt att det gick se Idag-skärmen i flip-closed, trots att jag gjort det innan :)Sv:P990 - Idag-vy
Kombinationen många aktiva program och lite processorkraft känns inte så bra.
Jag har en Qtek 9100 (WM5) också och har haft både en P900 och en P910 innan, så jag är van med att programmen inte stängs. Dock känns det fortfarande inte rätt.
<b>Det finns program som visar snygga Today-vyer också.</b>
Känns inte helt motiverande att köpa ett program för en funktion som faktiskt redan finns i mobilen.
Hur stor är chansen att SE ändrar sig och lägger in så att man kan få Idag-vyn som standard?
Du är inte den enda som anmärkt på det...Sv:P990 - Idag-vy
Jag har insett att jag måste ha en vettig idag-vy, så jag antar att jag måste köpa ett program ändå.
Kan du tipsa om nått vettigt idag-vy-program? Jag testade en demo-version av Tracker men det blev jag besviken på. Det var mycket bättre till P900/P910.
Gör det innan du öppnar luckan, så ligger vyn kvar även om du använder andra program.Sv:P990 - Idag-vy
Sen så är den helt enkelt inte så bra som andra idag-vyer jag har sett. Man ser inte så mycket utan att behöva scrolla. Windows Mobile 5 hade en mycket bättre.
Thomas