Jag är intresserad av att köpa en bärbar dator som har hyffsat stor skärm men är väldigt platt och lätt. Vi köpte in ett gäng LG LW25:or... och dom är rätt så fina... Dell precision M90 är grymma i prestanda, 17' skärm, men däremot inte lätta eller små.. Jag kan inte hitta någon LG LW25 med C2D-processor, bara CD. Var har du handlat? Vi köper all hårdvara till jobbet via WMData (statligt/kommunalt avtal / STAKO)... LW25:orna var riktigt fina. Lite dyra med C2D bara... men eftersom jag hade tänkt att den bärbara skulle bli min huvuddator så vill jag gärna ha lite kräm i den också. <b>men eftersom jag hade tänkt att den bärbara skulle bli min huvuddator så vill jag gärna ha lite kräm i den också.</b> Utan prisklass är det nästan omöjligt att leda dig i rätt riktning. I de lägre prisklasserna har vi HP nx7400, och längre upp hittar du Sony Vaio, där emellan kan något erbjudande på Dell ge dig en lämplig dator till bra pris. Macbook Pro, tunn och kraftfull, går att köra windows xp och windows vista på också. Niclas: hihi, superbra är de i alla fall, som hårdvara. Platt bärbar dator
En Core 2 Duo-processor vore också trevligt.
Tips?
ThomasSv: Platt bärbar dator
C2D, widescreen och under 2kg...Sv:Platt bärbar dator
Sv:Platt bärbar dator
Vad tycker ni allmänt om Sony Vaio? Är dom bara dyra eller är dom även bra? En C2D på 1.66 Ghz, hur snabbt är det egentligen? Duger det för VS2005?
Såg dock att Dustin har dom http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010099082
---
Har själv bara goda erfarenheter av Sony VAIO... men jag kan inte säga att det generella högre priset jämfört med t ex LG eller ACER är motiverad. ACER's nya känns inte lika "plastiga" som dom brukade...
En kollega beställde en ACER TM 8215 till sig själv med inbyggd webbkamera som var rätt så fin.... men den är ju något tyngre än LW25:orna...Sv:Platt bärbar dator
Fler tips mottages gärna!
Ekströms kanske ha någon...Sv: Platt bärbar dator
Sv: Platt bärbar dator
www.apple.se/macbookproSv:Platt bärbar dator
Prisklassen är inte viktig, bara den är prisvärd. Att betala väldigt mycket mer för att få något som bara är lite bättre/mindre känns inte aktuellt.
Emanuel:
Nja, Mac vill jag nog inte ha, även om det går att köra Windows på dom idag.
your loss, programmerar själv .net i windows på min macbook pro, tyst, tunn och lätt. med upplyst tangentbord om mörkret tränger sig på.
För er andra så kan jag i alla fall rekommendera macbook pro som ett bra alternativ.
Allt gott!