Någon som vet något bra program som kan omvandla AVI/MPEG till pocket pc video (WMA). WMA? Är det inte WMV? Du har det redan i datorn (kanske). Windows Movie Maker. Windows Media Encoder har jag använt med lyckat resultat för att göra filmer till min Pocket PC-mobil. WME är väl ett separat program? Det är då inte WMM som jag har använt. WME är ett fristående program man laddar hem ifrån ms. Kan användas för att skapa strömmar till t.ex. windows streaming-mojs för webbtv. Eller att bara koda saker. Tack för alla svar. Windows Movie Maker funka fint. Har man lite att titta på, på tåget.video till pocket pc
Har testat Pocket Movie Master men test perioden har gått ut.Så jag behöver något nytt, gärna gratis om någon vet något.Sv: video till pocket pc
Hur som helst. Kolla på www.videohelp.com där finns en massa matnyttigt. :)
Go jul!Sv: video till pocket pc
Där finns till och med färdiga inställningar för Pocket PC.
Välj Import från File/Arkiv-menyn.
Välj video, men se till att checkboxen i open-dialogen inte är kryssad, "Create clips...".
Dra ner filmen till timelinen.
Välj "Save Movie File". My Computer. Video For Pocket PC finns där sen ett antal olika (Fullscreen etc.).
Eller så väljer du hur många MB det får ta, så görs den så bra som möjligt.Sv: video till pocket pc
ThomasSv: video till pocket pc
ThomasSv:video till pocket pc
Sv: video till pocket pc