Igen. Jag hade samma problem förut, slutade med att jag var tvungen att byta mailadress. Men Mailwasher pro http://www.mailwasher.net/ använde jag länge och det tyckte jag funkade så bra man kan begära. Jag använder ett liknande program som heter "G-Lock spam combat"Det bara dräller in en massa Spam.
Vofor blir det på detta vis.
Dett dräller in Spam alla har adress som börjar på Sven
Till svenskakyrkan@
Till svenpeter@
Osv. alla börjar på sven..............
Hur fae..... kan dom hamna hos mig, borde väl sorteras rätt redan hos Telia eller ?
Spamen är harmlösa men varje dag har jag skräppostlådan full med 10 tal sådana.
Telia går inte att prata med dom behandlar en som om man vore efterbliven och tjaffsar om spamfilter.
Jag skall väl för helv.... inte få brev till min mailkorg som har adress Till svenskakyrkan@telia.com
Kör Mozilla Thunderbird mail. Försöker blockera redan på Till nivå men får det inte att funka.
Tacksam för tips.Sv: Det bara dräller in en massa Spam.
Kommer inte ihåg detaljerna hur det funkade, men i vilket fall så sorterade det bort typ 90 spammail om dagen för mig (trots att ISP skröt med spamfilter) så det var inte så många kvar efter det. Kom det ny spam som slank igenom så klickade man bara på rubriken så kände det igen det sedan. Tror det arbetade direkt mot servern så man slapp ens ladda ner skräpet. Man körde detta program först, sedan har jag för mig att det startade det riktiga mailprogrammet när det hade rensat servern. Bästa jag hittade då (något år sedan) och förhoppningsvis har det blivit bättre.
Lycka till!Sv:Det bara dräller in en massa Spam.
Det är mycket bra och fungerar bra.
Det fungerar genom att den ansluter till mail servern och hämtar hem en lista över eposten man har.
Sedan kan man ta bort spammen direkt ifrån servern utan att ta hem dem.
Man kan även black lista dom så att dom automatiskt blir bortagna nästa gång man hämtar posten.
Har även en filter version som funkar bra.
G-Lock spam combat finns på denna hemsida: http://www.glocksoft.com/sc/