Över mina fränder i Skåne Landskrona. För en gångs skull så måste jag hålla med dig SÅP! Håller med dig Sven, dock så gillade skolans alternativa åtgärd, ingen får prata annat än svenska i syfte att frysa någon ute från diskussionen. Varför ska man prata något annat än svenska i en svensk skola under en lektion där inte annat språk undervisas? Jag har varit i ett flertal föreningar etc där andra språk var "förbjudna" under träningar etc och jag tycker det är en självklarhet. Sitter ni och pratar svenska med varandra om ni är i england och umgås med engelsmän? Poängen är väl att dom inte får prata andra språk än svenska även under rasterna. Det förslaget är borttaget. Ja men när det gäller raster etc så är ju mobbingen ett ganska stort problem där lärare ska ha ett ansvar att förhindra det. Det är ju betydligt enklare att kräva att alla barn i svenska skolor ska prata svenska än att lärarna ska kunna alla språk i världen. Dessutom som jag sagt tidigare så anser jag att det tillhör allmänt förnuft och hyffs att om möjligt prata ett språk som alla i omgivningen förstår. Dessutom så är det ett stort steg i integreringen av invandrare. Många invandrare pratar väldigt dålig svenska och att öka de svenska influenserna kring barnen hjälper oerhört.Jag skäms
Hur i helvete kan man tänka så idiotiskt, att barnen inte skulle få prata sitt eget språk. !!!Sv: Jag skäms
Kommer några av barnen nu att bli angivare tro?Sv: Jag skäms
Sv:Jag skäms
Sv: Jag skäms
ThomasSv:Jag skäms
Fast, jag tycker nog att det är oartigt att prata främmande språk ALLTID när folk som inte kan det är närvarande.
Ungefär som att viska inför andra människor...Sv: Jag skäms