Jag måste säga att jag är nöjd med Comhem som leverantör av bredband, MEN, och detta är ett stort MEN. > så det är inga konstigheter att installera om Nepp.. None of the above funkade. Jag provade ALLT och då menar jag ALLT som stod i min makt, något gick in och rev allt.Comhem, de e fint de ;)
Att få sitta i telefonsupportens kö i en timma en vecka efter det att man fick hem modem och sladdar bara för att få reda på att tomten som tog emot beställningen hade satt ett startdatum 1½ månad framåt i tiden är inte så spännande.
Menmen, sen kom allt igång. Funkade som en klocka.
Häromdagen fick jag ett mail om att jag fick ett säkerhetspaket från Comhem, jag tänkte att det låter bra, antivirus är bra. Så jag installerade, datorn ville starta om, vilket den fick. Sen var det stopp, varje gång windows laddades så rebootade datorn. Inget BSOD, inget alls, bara omstart på omstart.
Det är ett jäkligt effektivt säkerhetspaket när man gör datorn värdelös efter installationen. Nu har jag ju en box med min Windows XP licens i, så det är inga konstigheter att installera om, även om jag HATAR att behöva köra alla uppdateringar igen, installera om drivrutiner för grafikkort, ljudkort, installera om spel, program och allt annat.. Riktigt irriterande.
Så till min sista fråga..
Hur gör svensson som knappt vet hur man kommer ut på nätet????
Sitter i telefonkö hos Comhem en timme om dan i en vecka?
//JohannesSv: Comhem, de e fint de ;)
Senast fungerande konfiguration? Felsäkert läge?Sv:Comhem, de e fint de ;)