Jag köpt en digitalbox utan kort. Ingen prenumation krevs.Det står på paketen att går att programmera 1000 kanaler. Jag önskar ha bara några få s.k. friakanaler, typ skynews och liknade . Hur gör man ? Den tog i 50 tal kanaler vid men det 90% var låsta. Finns det nåt sajt dår man kan lära lite om dessa problem? Går tyvärr inte Jag har en parabol . Viasat .jag kan se med viasat silver kort c:a 30 kanaler . Jag vill gärna se tyska och engelska fria kanaler. Jag kopplade parabolen till den nyköpte boxen blev en varning . Ingen signal.!! Alla boxar kan hantera FTA (Free-to-air) kanaler. Sirius ! Men om jag väljer en program som inte ingår i min " paket " dycker upp en meddelande att den är okänd eller ingår inte min abonemang eller fel i min mottagare. Jag skiftat hit och dit kablarna men aldrig lyckas se eller få i nåt fri program. Pratas om att går att programmera i ., men var ? jag har inte särskild stor parabol , men jag ser att finns folk omkring mig med hälten so stor än min. Finns det nån som känner igen problemet ? kan man inte se via bredband? Hej Martin Låter lite skumt tycker jag Nu för tiden är det väl vanligt att korten paras ihop med boxen så att man inte kan använda sitt kort i någon annan box. Det fungerar kanske tvärt om också, att boxen bara visar kanaler som kortet klarar av? >Jag har ringt till ViaSat frågat om FTA kanaler .De svarade att de får inte visa dessa kanaler för de har Ja, den kanalen jag kan se. Den har ingen program bara visar hur " duktiga" dem är.digitalbox
-jörgenSv: digitalbox
Det enda den tar in är markbunda kanaler och det är inte många av dom som är fria.
Du kan inte få in Skynews utan måste då köra med parabol
Just nu är det 10 kanaler + om du får någon lokal kanal
Du kan läsa lite här http://sv.wikipedia.org/wiki/Boxer_TV_Access#Fri-TVSv:digitalbox
Trots att jag betalar 200 kr i månaden kan jag inte se kanaler vilka kostar inget att se. Finns det inget nåt mottagare som klarar det?Sv: digitalbox
Viasat sänder på Sirius? Har inte om det finns så många engelska och tyska FTA kanaler där.
Vilka satelliter har du parabolen riktad mot?
Har för mig att de Tyska kanalerna sänds långt från Sirius (Astra?). BBC 1-5 sänds på en väldigt "smal" signal så du behöver väldigt stor parabol för att få in dem.Sv:digitalbox
Sv:digitalbox
Jag har ringt till ViaSat frågat om FTA kanaler .De svarade att de får inte visa dessa kanaler för de har inte rättigheter .Jag undrar om det finns bland de Pellesoft tusentals medlemmar som kan se FTA kanaler.?Sv: digitalbox
Måste väll gå med en oberoende digitalmottagare då??Sv: digitalbox
ThomasSv: digitalbox
>inte rättigheter.
Verkar konstigt. FTA betyder ju att kanalerna är okodade och fria för vem som helst att titta på. Vad händer om du tar ut kortet ur mottagaren?
På Sirius finns det en kanal som är bra att testa med. Den heter Sirius channel, är helt okodad och sänder hela tiden (innehåller bara någon slags reklam för ägaren av satelliten).Sv:digitalbox
Jag riktade parabolen mot ASTRA då installerades över 200 TV och massor med radio kanaler men likväl jag kunde se bara dem ca: 33 kanaler. :-( Den ny inköpte boxen är tysk tillverkat .Jag trode jag kommer kunna se tyska fria kanaler men icke!
Om jag tar ut kortet ,då visas bara start bilden och en meddelande att kort saknas eller fel insatt,
InomEU borde vi kunna varandras TV eller hur?